בשל התנהגות הציבור בסופ"ש: נתניהו צפוי לדון בהחמרת ההנחיות

לאחר שישראלים רבים יצאו היום לרחובות חרף ההוראות - ראש הממשלה וגורמים נוספים יערכו דיונים בעניין האפשרות להחמיר את ההגבלות. זאת, בהמשך לאזהרת משרד הבריאות כי הנהלים יוקשחו

זמן צפייה: 03:23

ראש הממשלה בנימין נתניהו והגורמים הבכירים צפויים לדון היום (שבת) בהחמרת ההנחיות. זאת, בעקבות התנהגות הציבור במהלך סוף השבוע - שבמהלכו נצפו ישראלים רבים מסתובבים במרחבים הציבוריים, חרף ההגבלות.

דיון זה מגיע לאחר שמשרד הבריאות הזהיר מפני הקשחת הצעדים, בשל ההתקהלויות הרבות שהתרחשו במקומות הציבוריים. "במידה שהציבור לא יענה להנחיות - לא יהיה מנוס מלהחמיר את הצעדים", נמסר ממשרד הבריאות.

עוד בחדשות 13:

מגפת הקורונה בעולם: עלייה חדה בנדבקים בספרד ובגרמניה

אריה אבן, ניצול שואה בן 88 – הוא הישראלי הראשון שמת מקורונה

"עוד מעט זה יעבור": ילדי ישראל מדברים על נגיף הקורונה

קורונה, קורונה ישראל, ירקון, פארק הירקון
ישראלים בפארק הירקון - חרף ההנחיות

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב הדגיש: "אנחנו מקבלים דיווחים על כך שמזג האוויר היפה הוציא אנשים לרחובות. זו סכנה גדולה שתבטל את האפקטיביות של כל המאמצים שלנו. בבקשה תחזרו הביתה. זו הדרך היחידה לשלוט על התחלואה. הקפידו על ההנחיות של משרד הבריאות, אחרת נמצא את עצמנו בהתפרצות משמעותית".

אזהרת משרד הבריאות מגיעה לאחר שבמהלך כל היום נצפו אנשים רבים ברחבי הארץ מתקהלים במקומות ציבוריים, בהם חופי הים ופארקים. כוחות משטרה ופיקוח עירוני ניסו לפזר את ההתקהלויות, אבל אף אחד לא יודע מבחינה חוקית מה צריך לעשות - לתת התראה או קנס.

הבוקר, למשל, הגיעו ניידות פיקוח עירוני ושיטור לקבוצת גולשים בחוף הים וקראו להם לצאת מהמים. בסופו של דבר הגיעה גם סירה של השיטור הימי והוציאה אותם מהמים. ההנחיה במשטרה וברשויות היא להתריע ולעשות את כל המאמצים לפזר את ההתקהלויות.

אריה אבן, הישראלי הראשון שמת מקורונה
אריה אבן, הישראלי הראשון שמת מקורונה

אתמול הלך לעולמו אריה אבן, ניצול שואה בן 88, כתוצאה ממחלת הקורונה - והוא הישראלי הראשון שמת כתוצאה מהנגיף. הוא עלה מהונגריה בשנת 1949 והוא רב לארבעה וסב ל-18 נכדים ונין. משפחתו אמרה עליו כי הוא היה "איש יקר ואהוב, חי חיים מלאים, מסור למשפחתו, אדם חזק עד רגעיו האחרונים".

בארבע שנות חייו האחרונות הוא התגורר בבית הדיור המוגן "נופים", שם כזכור הוא לפי ההערכות נדבק מאחת העובדות במקום, ויחד איתו תשעה דיירים ואנשים צוות נוספים. "צר לנו על כך שהעביר את ימיו ורגעיו האחרונים כאשר בני משפחתו מנועים מלהיות לצידו", ציינו בני משפחתו, "אנו מודים לצוות הרפואי בביה"ח שערי צדק על טיפול מסור, אנושיות ואמפתיה".