קורונה ממרחק אפס: תיעוד מהמחלקה עם החולים הקשים בישראל

מצלמות שמקיפות את חדרי האשפוז, השגחה תמידית של הצוות הרפואי ותנאי בידוד מחמירים - כך נראית המחלקה שבה נלחמים הרופאים על חייהם של החולים הקשים. "מגיעים לכאן עם פחד נוראי בעיניים"

זמן צפייה: 15:45

תנאי בידוד מחמירים, השגחה של 24 שעות ביממה ותקשורת דרך המסכים בלבד - כך נראים חייהם של 12 חולי הקורונה שמצבם קשה, המאושפזים במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים סורוקה. עם ערדליים על הנעליים, כפפות סטריליות, מסכת N95, כובע ומשקפיים, צוות חדשות 13 נכנס הכי קרוב שאפשר לתוך המחלקה הכי מדבקת - שבה נלחמים להציל חיים.

11 מתוך המאושפזים מורדמים ומונשמים. במיטה אחת שוכב אדם בן 53. במיטה אחרת, גבר כבן 35, מורה בגן ילדים. "רוב החולים הם גיל חמישים עד שישים, פחות או יותר", סיפר ד"ר אורי גלנטה, רופא בכיר במחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים סורוקה. "התחושה הזאת שקיימת בציבור שזה רק אנשים נורא מבוגרים וחולים במחלות רקע - היא מאוד לא נכונה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

ההתעללות בגן ברמלה: גם בעלה של הגננת נעצר

נתניהו על דברי בנו: "ההפגנות פוליטיות – יש שם תופעות הזויות"

הצעיר שהותקף בנמל יפו: "אמר לי 'יא הומו' והתחיל לתת לי מכות"

תמר איש שלום נכנסת למחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים סורוקה בבאר שבע
תמר איש שלום נכנסת למחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים סורוקה בבאר שבע | צילום: חדשות 13

הצוות הרפואי משגיח על החולים דרך מצלמות שמתעדות אותם ומשדרות הכול לחמ"ל, משם רואים מי זקוק לסיוע. אילנה פוחיס, אחות אחראית במחלקה, הסבירה כי "מטופלת יכולה להרים יד ואז אנחנו יודעים שהיא צריכה עזרה". דרך טיפול זו, הודה ד"ר גלנטה, מעט שונה ממה שהכירו עד עכשיו. "ביחידת טיפול נמרץ רגילה, אנחנו מרחפים כל הזמן מסביב לחולים. אנחנו רגילים לשבת ליד מיטת החולה, להחזיק לו את היד, ללטף לו את המצח, לדבר איתו, לדבר עם המשפחה שלו בעיניים".

החולים, כך סיפרה פוחיס, "מגיעים למחלקה עם פחד בעיניים נוראי. הם מפחדים למות. חולה שאל אותי ישירות, 'אני אמות?' ואז אני צריכה להרגיע אותו ולהסביר לו, 'אתה לא תמות ואנחנו נעשה הכול בשביל שאתה תבריא, ואם תהיה תקופה של הנשמה - אחר כך נעיר אותך וניפגש שוב'".

מחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים סורוקה בבאר שבע
מחלקת טיפול נמרץ קורונה בבית החולים סורוקה בבאר שבע | צילום: חדשות 13