בר לב: "אני כאילו חבר קבינט"; פרקש-הכהן: "לא קיבלתי מידע"

בישיבת הממשלה מתחו שרים ביקורת על אי-כינוס הקבינט. השר לביטחון פנים אמר לבנט כי הקבינט בקושי התכנס ובנט השיב: "יש חיתוך מצב כל בוקר". על אירועי חנוכה אמר: "יתקיימו כמתוכנן"

בנט בישיבת הממשלה
ישיבת הממשלה | צילום: חיים צח/ לע"מ

התחלואה במגמת עלייה והקבינט לא כונס. זו הביקורת שהושמעה היום (ראשון) בישיבת הממשלה מצד כמה שרים שהתרעמו על אי-כינוס קבינט הקורונה בצל העלייה במקדם ההדבקה. השר לביטחון פנים עמר בר לב פנה לראש הממשלה נפתלי בנט ואמר לו: "אני כאילו חבר בקבינט, אבל אני לא".

בר לב הוסיף ואמר: "הקבינט בקושי התכנס". בנט השיב: כל יום בבוקר יש לנו חיתוך מצב". השרה אורית פרקש הכהן הגיבה לכך: "יש לי ילדה בת 10 ואומר בכנות שלא קיבלתי את המידע הנדרש. אם רוצים לרתום את השרים צריך לתת את המידע".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

עולה חדש מדרום אפריקה שעבד כמדריך בכותל: זהו הנרצח בפיגוע בירושלים

אונ' ת"א – בין עשרת המוסדות המובילים לבוגרים שהקימו חברות

טלטלה בסלקום: המנכ"ל אבי גבאי הודיע על התפטרותו

לאחר מכן אמר בנט כי קבינט קורונה יכונס בקרוב. "התמונה ברורה: בעולם יש גל קורונה שנובע בעיקר מזה שלא עשו חיסוני בוסטר בזמן. יש אנשים שעשו חיסון שני, אבל הם כבר לא מוגנים. שני שליש מהמאומתים בארץ הם עד גיל 20. זה בלי ילדים. המחוסנים מוגנים היטב. לכן הפעולה הנגזרת היא לחסן ילדים ולחסן בוסטרים".

עוד אמר ראש הממשלה בישיבה: "יש 950 אלף מחוסני בוסטר וביום שלישי יתחילו חיסוני הילדים. המסר יהיה בהיר ורך יחסית. נקרא לחסן ילדים. הדלקת בשריר הלב מכה הרבה יותר, פי 10, ממי שאינו מחוסן. אנחנו עם האצבע על הדופק. אם נתחסן ולא יהיה וריאנט חדש עוקף חיסונים , אנחנו לא אמורים להיכנס לגל חדש. בשלב הראשון נחסן דרך קופות החולים, ואחר כך גם בבתי הספר. ילדים מחלימים כרגע יחוסנו 3 חודשים מאז ההחלמה.

לקראת אירועי חנוכה, שמדאיג לא מעט הורים, אמר בנט בישיבת הממשלה: "הפסטיגלים יתקיימו כמתוכנן על בסיס תו ירוק מהודק. לא יוכל להיכנס ילד ללא בדיקה שלילית".

בפתח ישיבת הממשלה אמר בנט לעיתונאים: "החורף מתחיל, ואנחנו בפתחו של מה שמסתמן כגל תחלואה של ילדים. לשמחתנו, נשארנו עם האצבע על הדופק גם כשהמגמה הייתה חיובית, ולכן אנחנו ערוכים. בימים האחרונים נחתו בישראל חיסונים רבים לילדים, לקראת מבצע חיסון הילדים שיחל השבוע".