עולה חדש מדרום אפריקה שעבד כמדריך בכותל: זהו הנרצח בפיגוע בירושלים

אליהו קיי הוא עובר האורח שנורה למוות על ידי המחבל בעיר העתיקה. תחילה הוא פונה לבית חולים, אך שם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. "האיר פנים לכל אדם, עשה מלאכת קודש"

זמן צפייה: 03:26

הנרצח בפיגוע בירושלים היום (ראשון) הוא אליהו קיי בן ה-26, שנורה למוות על ידי מחבל בעיר העתיקה. הוא היה עולה חדש מדרום אפריקה ועבד כמדריך הסברה ברחבת הכותל המערבי. מטעם הקרן למורשת הכותל המערבי, שבה עבד נמסר: "הוא האיר פנים לכל אדם, עשה מלאכת קודש. משתתפים בצערה העמוק של המשפחה".

Whatsapp Image 2021 11 21 At 1
אליהו קיי

בפיגוע נפצעו שני אנשים נוספים באורח קשה ובינוני, ושני שוטרים נפצעו קל. הפצועים פונו לבתי החולים בעיר ומוקדם היום יותר שני השוטרים שוחררו לביתם. כוחות הביטחון פשטו על ביתו של פאדי אבו שח'ידם במחנה הפליטים שועפאט שבירושלים. עימותים אלימים נרשמו בין בני משפחת המחבל לבין כוחות הביטחון. בני משפחה של המחבל נעצרו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בר לב: "אני כאילו חבר קבינט"; פרקש-הכהן: "לא קיבלתי מידע"

אונ' ת"א – בין עשרת המוסדות המובילים לבוגרים שהקימו חברות

טלטלה בסלקום: המנכ"ל אבי גבאי הודיע על התפטרותו

[brightcove_iframe video_id='the-main-edition-articles-part-2111212014' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_8ckwslwd' duration='206']

על פי הממצאים בזירה המחבל היה חמוש בנשק מסוג קרלו , וסמוך אליו נמצאה גם סכין. דובר חמאס בעזה מסר לאחר הפיגוע כי "מדובר בפעולה 'הירואית' בירושלים הכבושה. העיר הקדושה הזאת תמשיך להילחם עד לסילוק הכובש". בנו של המחבל, עבוד אבו שח'ידם, כתב בפוסט בפייסבוק כי אביו "מת כשהיד, כפי שקיווה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles--2111211438' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד פשיטת כוחות הביטחון על ביתו של המחבל' poster='' kid='1_2i24w2i8' duration='29']

אבו שח'ידם שיתף בפייסבוק פוסט של אדם אחר לפני שיצא היום  לבצע את פיגוע הירי ברחובות העיר העתיקה בירושלים. בפוסט הייתה תמונה של "שריפת קוראן על ידי חיילי הכיבוש". בין היתר נכתב: "בקצה המנהרה החשוכה יש אור בוהק, למנעולים יש מפתחות, לצמאים יש משאב, והעולם אינו אלא תעתוע בעמק, ושההחלטה שלנו היא לחזור לאלוהים".

ארגון חמאס אישר כי אבו שח'ידם היה אחד מפעיליו ונחשב לאחד מהבכירים במחנה הפליטים שועפאט. עוד נכתב בהודעה: "מבצע הירואי זה נושא מסר של אזהרה לישראל ולעבר ממשלת ישראל על כך שעליה להפסיק את התוקפנות על האדמה שלנו ועל המקומות הקדושים שלנו. ישראל תשלם מחיר על פעולותיה נגד מסגד אל-אקצא, נגד שכונת סילוואן ונגד שכונת שיח' ג'ראח".