קבינט הקורונה החליט: חובת סריקות התו הירוק בעסקים מיום שלישי

לאחר שלא התכנסו לדון במצב התחלואה כחודש, השרים החליטו כי על העסקים לבדוק את התו של הלקוחות, מוזיאונים וספריות יוחרגו. בדיון המליץ משרד הבריאות ששטחים פתוחים - יעברו מתו ירוק לסגול

זמן צפייה: 02:14

קבינט הקורונה התכנס היום (ראשון) לראשונה מזה כחודש. השרים החליטו בדיון כי החל מיום שלישי בעלי העסקים יידרשו לסרוק את התו הירוק של לקוחותיהם. מדובר בהחלטה שנויה במחלוקת, שכן רבים מבעלי העסקים סבורים כי נטל האכיפה נופל עליהם. יש לציין כי מוזיאונים וספריות יוחרגו מהדרישה.

במהלך הדיון המליצו אנשי משרד הבריאות לקבינט בעיקר על הסרת חלק מההגבלות, כך שחדרי כושר, ספריות, בריכות, אטרקציות וחללים חיצוניים במסעדות יעברו בעוד שבוע מתו ירוק לתו סגול, אלא אם תהיה עלייה בתחלואה. המקומות שבהם עדיין נזקק לתו ירוק כוללים אולמות וגני אירועים, מופעות תרבות, בידור ואמנות, ומקומות בהם עובדים מקבלים קהל.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מנכ"ל ביונטק: עד השנה הבאה יהיה צורך בעדכון של החיסון

השרים החליטו: צה"ל ושב"כ יסייעו בטיפול באמל"ח בחברה הערבית

אחותה של ליטל מלניק שנרצחה בקריות: "לאחרונה נהיה לה קשה"

תו ירוק
תו ירוק | צילום: חדשות 13

בנוסף, דנו בקבינט על ביטול מדיניות הבידודים ההמוניים במערכת החינוך, עוד לפני שברור מה תוצאות הפיילוט שביקש משרד הבריאות לקיים ברחבי הארץ. לפי המתווה שבו דנים השרים, במקום בידוד של שבעה ימים לתלמיד שנחשף לחולה מאומת, התלמיד החשוף ישלח ל-7 בדיקות אנטיגן מהירות ועוד 2 בדיקות PCR, בתחילת השבוע או בסיומו.

בפתח הישיבה אמר ראש הממשלה נפתלי בנט: "החדשות טובות - התחלנו לבלום את הדלתא, אבל דווקא עכשיו מסוכן להרפות. כשהנגיף מתחיל בנסיגה - אסור לנו לתת לו להתאושש. צריך להמשיך לנהל את המצב באופן הדוק, לא לשדר לציבור שמורידים מסכות אלא להיפך".

"אנחנו גם ניערך לווריאנט שעוד לא קיים, מה שאנחנו מכנים 'אומגה', או וריאנט עוקף חיסון, שזה התרחיש הרע מכל", הוסיף בנט. "אבל גם במצב הזה אנחנו כמדינה לא סוגרים את הבסטה, אנחנו צריכים לדעת להתנהל. הכל יכול לקרות".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

לפי הנתונים שהציגו אנשי משרד הבריאות בדיון, מחלימים שהתחסנו במנה אחת לפני 6-3 חודשים מוגנים יותר מהנגיף בהשוואה למחוסנים בשלוש מנות שלא חלו. כמו כן, בני 12 ומעלה נמצאים בסיכון גבוה משמעותית לפתח מחלה חוזרת בקורונה, לעומת בני 11 ומטה.

בנושא התחלואה במגזר הערבי המליץ משרד הבריאות לקבוע יעד של 70% התחסנות במנה הראשונה תוך חודשיים (לעומת כ-45% כיום), ויעד של 85% התחסנות במנת הבוסטר תוך חודשיים בקרב הזכאים לו (לעומת כ-70% כיום).

הבוקר נכנס התו הירוק החדש לתוקף, ומיליוני ישראלים, גם כאלה שמחזיקים היום אישור על חיסון או החלמה, צריכים להנפיק את האישור החדש. לצד זאת, ישראלים רבים שניסו להנפיק את התו החדש באתר משרד הבריאות בחוו תקלות ושיבושים, ובעקבות כך משרד הבריאות הודיע כי בימים הקורבים ניתן יהיה להציג את התו הירוק הקודם.

הזכאים לתו הם מחוסנים במנה השלישית אשר חלף שבוע מקבלתה, וגם מקבלי המנה השנייה שטרם חלפה חצי שנה מקבלתה. בנוסף, זכאים לתו גם מחלימים שטרם חלפה חצי שנה ממועד הבדיקה החיובית שלהם או שקיבלו מנת חיסון אחת. אלו שאינם זכאים לתו יידרשו לבצע בדיקות PCR על חשבונם, שתהיה תקפה ל-72 שעות מהדגימה, או בדיקה מהירה שתהיה תקפה ל-24 שעות. בני 3 ומטה לא נדרשים לתו.