"הבנתי שאני בסכנת חיים": התופעות החדשות שמתגלות אצל המחלימים

כחודשיים לאחר שכבר הבריאה מהקורונה, אושפזה ד"ר מיטל עצמון כשהיא במצב של סכנת חיים מיידית וסובלת מתסחיף ריאה. הרופאים מזהירים: "הנגיף מוכיח שאנחנו עדיין צריכים ללמוד דברים חדשים"

זמן צפייה: 04:17

יותר ויותר ישראלים שהחלימו מהקורונה מגלים שנותרו עם תסמינים קשים, בהם תסחיף ריאתי, דלקת בשריר הלב ואפילו דום לב. אחת מהן היא ד"ר מיטל עצמון, רופאת משפחה צעירה מבני ברק שנדבקה בנגיף, החלימה - ואז החלה את הקרב האמיתי על חייה.

ד"ר עצמון הגיעה לבית החולים חודשיים וחצי אחרי שהבריאה מהנגיף במצב של סכנת חיים מיידית, עם תסחיף ריאה בשתי ריאותיה. "בבוקר עבדתי במרפאה, ואף אחד לא הרגיש עליי כלום", שחזרה עצמון את היום ההוא. "בחמש וחצי אחרי הצהריים התחלתי להתנשם בצורה בלתי אפשרית. לא יכולתי להחזיק את עצמי".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הותר לפרסום: שב"ח הסתובב בראש העין עם אקדח במטרה לבצע פיגוע

הקבינט אישר: צהרונים לכיתות א'-ב' ומספרות ישובו לפעילות

חוקרים גילו מים על הירח: "יסייע להקים שם תחנת חלל"

ד''ר מיטל עצמון, החלימה מקורונה וסובלת מתסמינים מסכני חיים
ד''ר מיטל עצמון | צילום: חדשות 13

במחלקת טיפול נמרץ לב בשיבא תל השומר קיבלו אותה במצב של שוק כשהיא סובלת מלחצי דם נמוכים שמצריכים תמיכה תרופתית, סטורציה נמוכה וקוצר נשימה. "הבנתי כל מה שקורה סביבי, הבנתי שאני בסכנת חיים", סיפרה.

פרופסור שלמה מטצקי, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב במרכז הרפואי שיבא, הסביר את ההידרדרות במצבה של עצמון: "כ-15 עד 25 אחוז מהחולים ייפתחו אירוע קרישתי שבו המהלך מסתבך כתוצאה מיצירת קריש באחד מוורידי או עורקי הגוף".

פרופסור שלמה מטצקי, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב במרכז הרפואי שיבא
פרופסור שלמה מטצקי, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב במרכז הרפואי שיבא | צילום: חדשות 13

לדבריו, "יש נטייה ליצירת קרישים בתוך כלי הדם הקטנים של הריאה וכנראה התופעה הזאת אחראית במידה רבה להידרדרות הנשימתית שאנחנו רואים בחולים הקשים". הפרופסור קרא לכל מי שמפתח תסמינים או ממשיך לסבול מתסמינים אחרי קורונה לפנות לרופא, "כי זה מחייב בירור", כלשונו.

ד"ר עצמון לא לבד. במחלקות רבות בישראל מדווחים על תופעות חדשות, חלקן מסוכנות שלא נצפו בעבר. "תמיד חשבנו לתומנו שהרפואה סיימה להתפתח - ולא", אמר פרופסור מוטי קליין, מנהל טיפול נמרץ כללי במרכז הרפואי סורוקה. "המחלה הזאת מוכיחה פעם אחר פעם שאנחנו עדיין צריכים ללמוד דברים חדשים".