הותר לפרסום: שב"ח הסתובב בראש העין עם אקדח במטרה לבצע פיגוע

כתב אישום הוגש נגד תושב קלקיליה כבן 20, שחצה את גדר המערכת דרך פרצה - ובמשך כשעתיים הסתובב בעיר עם נשק ומחסנית על מנת למצוא "מטרה יהודית". בעקבות מידע מודיעיני הוא נעצר

זמן צפייה: 02:17

הותר לפרסום: כתב אישום הוגש אתמול (ראשון) לבית המשפט הצבאי בשומרון נגד מעתז מוסא חסין ברי, תושב קלקיליה כבן 20, שהואשם כי חדר לישראל במטרה לבצע פיגוע ירי. החקירה, עליה הוטל צו איסור פרסום עד כה, התנהלה במשך חודש, עד שאתמול, כאמור, הסתיימה בהגשת כתב אישום חמור נגד הצעיר.

על פי האישומים, אשתו של הצעיר נהרגה בתאונת דרכים, כך שהוא ביקש לסיים את חייו בפיגוע ולרצוח יהודים. לכן, הוא עבר לשטח ישראל דרך הפרצה בגדר הביטחון באזור דיר בלוט, עליה דווח לפני כחודשיים בחדשות 13, הגיע לראש העין והסתובב בעיר במשך כשעתיים על מנת לבצע את זממו.

בעודו מחפש במי לפגוע כשבאמתחתו אקדח טעון ומחסנית, פגש באישה ובילדה קטנה. תחילה הוא חשב לממש את תוכניתו, אך לאחר ששמע את הילדה קוראת לאמה, כך על פי כתב האישום, "ומשום שלתפיסתו הרג ילדים אינו מקובל - החליט לחפש קורבן אחר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

חוקרים גילו מים על הירח: "יסייע להקים שם תחנת חלל"

הקבינט אישר: צהרונים לכיתות א'-ב' ומספרות ישובו לפעילות

המבקר: מערך תשאול הנדבקים לא יעיל; השב"כ לא עמד במלוא משימתו

גבר אזוק (אילוסטרציה)
גבר אזוק (אילוסטרציה) | צילום: Shutterstock

בהמשך, פגש ביהודי חובש כיפה - וגם כאן, משום שראה כי יחד עמו נמצא ילד קטן, החליט שלא לירות בו. אז, פגש בחבורת פועלים שישבו בצד הדרך, וגם הפעם לא ביצע ירי כי "מדובר בפועלים פשוטים שרק רוצים לפרנס את משפחתם", כפי שטען בחקירתו.

למעתז אין עבר ביטחוני והוא לא משתייך לשום ארגון, כך שהמניע שלו - כאמור, היה אישי לאחר שאשתו נהרגה. לפני שיצא לדרך, כתב צוואה. בתום שעתיים שבהן הסתובב בעיר, ובעקבות מידע שהגיע למשטרה, נלכד על ידי כוחות הביטחון.