הלב השבור: התסמונת המסוכנת שמרגישה כמו התקף לב - ונובעת מלחץ

התסמונת, שמתגלה לרוב אצל נשים, מכונה בשפה הרפואית "טקצובו" והוא נגרם בעקבות מצבים של לחץ או חרדה. ב-5% מהמקרים הוא עלול לגרום לפגיעה קשה בשריר הלב ואפילו למוות • סטטוסקופ

זמן צפייה: 08:20

מצבים של לחץ או חרדה קיצוניים ביכולים לגרום להפרעות בתפקוד שריר הלב, ולעיתים ההפרעות האלה מסכנות חיים. בעברית קוראים לזה תסמונת הלב השבור אבל לא מדובר בהכרח בתסמונת שנגרמת בעקבות פרידה או אובדן.

פרופ' עמית שגב, מנהל המערך הקרדיולוגי במרכז הרפואי שיבא התייחס לתופעה הרפואית: "קלינית, זה נראה בדיוק כמו התקף לב. כשחוקרים לעומק, במרבית המקרים מזהים כי זה נגרם בעקבות לחץ נפשי שהתרחש ביממה שקדמה להתייצבות המטופל בבית החולים".

מחקר: סימני סרטן עשויים להופיע עשרות שנים לפני התפרצות המחלה

עדן אלנה ביום שאחרי הזכייה: "לאט לאט מבינה כמה זה גדול"

עיר ללא הפסקה – ועם תואר: ת"א ברשימת 20 היעדים הטובים לחופשה

תסמונת הלב השבור
תסמונת הלב השבור | צילום: חדשות 13

השם של התסמונת מטעה' הלב השבור מכונה בשפה הרפואית "טקצובו" ותוארה בפעם הראשונה על ידי רופאים ביפן ב-1990. למרות השם, לא מדובר בתופעה שתוקפת רק אנשים שחוו פרידה מבני זוגם או מוות של קרוב, אלא תופעה שעלולה להיגרם בכל מצב של סטרס, לחץ או חרדה ובישראל מעריכים שכמה מאות חולות וחולים לוקים בתסמונת בכול שנה.

בין 80 ל-90 אחוזים מהסובלות מהתסמונת הזאת הן נשים בנות יותר מ-50 אבל היא יכולה להופיע גם אצל גברים ובכל הגילים. בחמישה אחוזים מהמקרים, התסמונת הזאת עלולה לגרום לפגיעה קשה בשריר הלב ואפילו למוות. לכן חשוב להגיע להבחנה כמה שיותר מהר ולהגיע כמה שיותר מוקדם לבית החולים.