בנט: "אפשר לומר בזהירות שאנו מנצחים את הגל ה-4 של הקורונה"

ברקע הירידה בתחלואה, רה"מ הביע אופטימיות זהירה וסיפר כי מחר יכריע האם להרחיב את מתווה "הכיתה הירוקה". על אישור התקציב: "קורא לחבריי לממשלה - אין טעם להרעיד את הספינה"

זמן צפייה: 03:51

מגמת שיפור, אך גם מילות אזהרה: ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה להמשך ירידת נתוני התחלואה בקורונה. "בשעה טובה - בסוף השבוע ירד מספר החולים הקשים בקורונה מתחת ל-400, והמגמה החיובית נמשכת. אפשר לומר בזהירות שאנחנו מנצחים את הגל הרביעי, את גל הדלתא", אמר בנט.

בנט הוסיף והזהיר כי "זה לא נגמר עד שזה נגמר. אנחנו לא מורידים את הרגל מהגז, ולא מורידים מסכות". הוא ציין כי "משרדי הבריאות והחינוך יגישו לי המלצות בעקבות פיילוט הכיתה הירוקה ומחר נקבל החלטה סופית בעניין הרחבת מתווה הכיתה הירוקה לכלל מערכת החינוך ולגני הילדים. ההיגיון החדש הוא בדיקות קורונה במקום בידודים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחרי כ-30 שנה: נעצרו 3 חשודים במעורבות במקרי רצח והיעדרות

לאחר הלל יפה: עלייה בניסיונות תקיפת הסייבר של בתי חולים בארץ

בנט: "אפשר לומר בזהירות שאנו מנצחים את הגל ה-4 של הקורונה"

בנט הדגיש כי "בזמן שאנחנו מנהלים את היציאה ההדרגתית מהדלתא, אנחנו מכינים את התשתית לתרחיש אומגה, כשם קוד לווריאנט חדש, וכמובן נערכים לחורף, לחיבור של שפעת וקורונה". הוא הוסיף כי "המדינה פתוחה, המשק פתוח, ושגרת החיים ממשיכה כסדרה. זו תוצאה של מדיניות הממשלה, של כל חברי הממשלה כאן, בגל הרביעי - מדיניות שהצליחה מאוד".

ראש הממשלה התייחס גם לתקציב המדינה ואמר "מילה אחרונה על תקציב המדינה, אותו נביא בסוף החודש או בתחילת החודש הבא לאישור הכנסת. מדובר בתקציב חשוב, גדוש רפורמות, שמחזיר סוף סוף את המדינה למסלול ומביא בשורות רבות לאזרחי מדינת ישראל".

בנט הוסיף "אני קורא כאן לחבריי סביב שולחן הממשלה, ובמיוחד לחברי הכנסת בקואליציה: אנחנו צריכים עכשיו להתמקד בהעברת התקציב, זו המשימה העיקרית לשבועות הקרובים. לשמור על היציבות הקואליציונית כדי שנוכל לקדם את המטרות המשותפות שלשמן התכנסנו ויצאנו לדרך יחד. בואו נתמקד, במיוחד בשבועות הקרובים ובכלל, במשותף ולא במחלוקות".

הוא פנה לשותפיו ללמשלה ואמר כי "אין טעם להרעיד את הספינה. גם כשממש בוער להגיב, כשמישהו בטוח שהוא צודק - לחשוב על המטרה הגדולה יותר. העם שבע מחלוקות וריבים קטנוניים, הוא מצפה מאיתנו, מחברי הממשלה וחברי הקואליציה, למשהו אחר. אני משוכנע שנצליח".