לאחר הלל יפה: עלייה בניסיונות תקיפת הסייבר של בתי חולים בארץ

627 התקפות על מרכזים וארגונים רפואיים נרשמו בשישי ובשבת - עלייה של 72% לעומת סופי שבוע רגילים. הערכה: הזינוק נובע מהתלהבות של האקרים נוכח הצלחת הפריצה לבית החולים בחדרה

מחשב בבית חולים, סייבר, תקיפת סייבר
מחשב בבית חולים | צילום: שאטרסטוק

משרד הבריאות דיווח היום (ראשון) כי במהלך סוף השבוע זוהתה על ידי מרכז הסייבר של המשרד עלייה בניסיונות למתקפות נגד מספר בתי חולים וארגונים רפואיים בישראל. עם זאת, הניסיונות סוכלו ולא נגרם נזק. מנתוני חברת צ'ק פוינט עולה כי בשישי ובשבת נרשמו בממוצע 627 התקפות בעוצמות שונות על כל ארגון שפועל בתחום - זינוק של 72% לעומת סופי שבוע רגילים. על פי הערכות, העלייה החדה נובעת מהתלהבות של האקרים לנוכח הצלחת הפריצה למאגרי המידע של בית החולים הלל יפה שבחדרה.

בתוך כך, נמשכות העבודות בבית החולים הלל יפה, במטרה להחזיר את מערכות המידע של המוסד הרפואי לפעילות שוטפת באופן הדרגתי ומאובטח. יש לציין כי משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי מבצעים בימים האחרונים פעולות רבות מול גופים במערכת הבריאות לחיזוק נוסף של רמת ההגנה, תוך איתור נקודות תורפה חדשות שעשויות לשמש לתקיפות ופנייה לגופים ולסגירתם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אחרי כ-30 שנה: נעצרו 3 חשודים במעורבות במקרי רצח והיעדרות

בתום תחקיר: קצין צה"ל שתועד מכה פלסטיני לא יקודם במשך 3 שנים

בנט: "אפשר לומר בזהירות שאנו מנצחים את הגל ה-4 של הקורונה"

כזכור, ביום רביעי פרצו האקרים למערכות המחשוב של בית החולים הלל יפה, וגרמו לביטול עשרות טיפולים רפואיים ולהשבתה של פעילות המוסד הרפואי. חקירת מתקפת הסייבר בעיצומה, אך כבר עם תחילתה עלה כי מאחורי הפריצה עומדת, ככל הנראה, קבוצת האקרים חדשה יחסית שפרצה לאחרונה למערכות המחשוב של בית חולים בארה"ב. לא ידוע עדיין אם מידע רפואי של מטופלים דלף מבית החולים, אך תיקיהם ומסמכיהם הרפואיים של חולים רבים הודפסו, לאחר שמערכות המחשוב לא היו זמינות.