רה"מ לחרדים: אין חילול ה' גדול מזה שבגלל שמחת תורה נאבד חיים

בריאיון לרדיו "קול ברמה" קרא נתניהו לציבור החרדי להימנע מריקודים בחג, והוסיף: "שמרו על ההנחיות ובכך תקדשו את התורה". עוד אמר: "אין דבר כזה 'חיסון עדר'. זה מוות לאלפים רבים של מתים"

זמן צפייה: 01:11

ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הערב (חמישי) לרדיו "קול ברמה", ובדבריו קרא לציבור החרדי שלא לקיים ריקודים והתקהלויות בחג שמחת תורה שיחול מחר. "אני מבקש מכל מי ששומע אותי - תשמרו על עצמכם, אל תרקדו, אל תדביקו. אין חילול השם גדול יותר אם בגלל שמחת תורה נאבד חיים. תתפללו בחוץ, תשמרו על ההנחיות, ובכך תקדשו גם את התורה וגם את החיים".

"הציבור הזה קרוב אליי, אני אוהב אותו מאוד. הציבור החרדי חי בצפיפות גדולה יותר וזה יותר קשה, אבל זה לא פותר את כולנו מלנסות יותר. אני פונה אליכם בכל לשון של בקשה: ונשמרתם לנפשותיכם מאוד, תקפידו על הכללים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נדחתה הבקשה לדיון נוסף: בית המחבל שהרג את בן יגאל לא ייהרס

הסקר הסרולוגי מטעה? באוג' וספ' נמצאו נוגדנים אצל יותר מ-10%

העימות הנשיאותי הבא יהיה וירטואלי – טראמפ הודיע שלא ישתתף

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים
ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים | צילום: חדשות 13

בריאיון, שהתקיים שעות בודדות לאחר שנתניהו קיבל מכתב משר הביטחון בני גנץ, שבו דרש לקדם את תקציב המדינה ולאשר את תקנון הממשלה, טען נתניהו כי "סיכמנו וחוקקנו חוק שהתקציב של 2020 יאושר בדצמבר ובמקביל כבר מכינים גם את תקציב 2021. זה החוק שהם אישרו ולצערי כחול לבן מתכחשים לזה".

"הם צריכים להפסיק להיות אופוזיציה בתוך הממשלה", הוסיף. "המאבקים האין-סופיים שלהם בממשלה מדרדרים אותנו לבחירות, הגיע הזמן להפסיק עם זה. בזמן שהם מתעסקים בפוליטיקה - אני ממשיך להתעסק מסביב לשעון במאבק שלנו בקורונה".

קורונה
קורונה | צילום: רויטרס

נתניהו ביקש להבהיר כי "אין דבר כזה 'חיסון עדר'", ואף טען כי "חיסון עדר זה מוות לעדר", כלשונו. "זה מוות לאלפים רבים של מתים, ולא מדובר פה בעדר אלא בעם ישראל ואזרחי ישראל, וזה יגיע למצב של אלפים רבים של מתים שאנחנו לא רוצים להגיע אליו, ראינו מה קרה במדינות מתקדמות אחרות שהלכו בדרך הזאת".

"היינו צריכים לנהוג בקפדנות יותר גדולה, מיהרנו לפתוח את אולמות האירועים, ייתכן גם את מערכת החינוך כולה, הבנו מהר שצריך להדק חזרה אבל נתקלנו בקולות פופוליסטיים", הודה.

אתר ״היבדק וסע״ בתל אביב
אתר ״היבדק וסע״ בתל אביב | צילום: דין אריאל, התאחדות הסטודנטים לרפואה בישראל