בשל העיכוב במינויו: ברבש הסיר את מועמדותו לפרויקטור הקורונה

הפרופ' ויתר על מינויו, שהתעכב בשל מחלוקת בין רה"מ לאדלשטיין באשר לסמכויותיו - כאשר שר הבריאות העדיף לצמצם אותן: "הזמן קריטי בניהול מערכה מסוג זה" • 2,000 נדבקים אובחנו אתמול

זמן צפייה: 03:11

פרופסור גבי ברבש הודיע הערב (רביעי) כי הוא מוותר על תפקיד פרויקטור הקורונה. זאת, בהתאם לאולטימטום שהציב בפני ראש הממשלב בנימין נתניהו, לפיו אם לא ימונה עוד באותו יום לתפקיד - יסיר את מועמדותו. שר הבריאות בוחן מועמדים נוספים לתפקיד והוא אמור לקבל החלטה בנושא בתוך יממה.

"כל מי שעוסק בתחום הרפואה הציבורית יודע שזמן הינו מרכיב קריטי בניהול מערכה מסוג זה", הסביר ברבש את ההחלטה. "אני סבור שיש לפנות את הדרך למקבלי ההחלטות להמשיך ולדון בנושאים הדחופים שעומדים על הפרק, ולא בנושאים פרסונליים".

"עוד מראשית האירועים סברתי שבאירוע עם כל כך הרבה משתנים, שבו עדיין רב הנסתר על הגלוי, ישנה חשיבות עליונה בריכוז כלל הכוחות תחת מעטפת ניהולית אחת שתמקד את המאמץ הלאומי הנדרש להתמודדות בסדר גודל שכזה", הוסיף הפרופסור.

עוד בחדשות 13:

ברגע האחרון: קשיים במינויו של פרופ' ברבש לפרויקטור הקורונה

אדלשטיין: "התנהלות הדיונים בוועדת הקורונה – תביא אותנו לסגר"

דיונים מתקדמים במשרד רה"מ: האם תוכנית המענקים תשונה שוב?

פרופסור גבי ברבש
פרופסור גבי ברבש

הסיבה לעיכוב במינוי היא חוסר הסכמה בין ראש הממשלה לשר הבריאות בנוגע לסמכויות שיוענקו לברבש. שר הבריאות התנגד לדרישת ברבש לרכז אצלו את כל הסמכויות שקשורות למשבר, כולל מערכי הבדיקות, מחלקות הקורונה ובתי החולים.

המחלוקת בין נתניהו לאדלשטיין אינה מקרית, ומאחוריה מסתתר קרב סמכויות, כאשר נתניהו רוצה שברבש יעבוד תחתיו בפועל, גם אם באופן רשמי הוא כפוף למשרד הבריאות. בלשכת ראש הממשלה דווקא אומרים הערב כי השניים מתואמים.

יולי אדלשטיין ובנימין נתניהו
יולי אדלשטיין ובנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

בד בבד, משרד הבריאות עדכן כי 2,000 נדבקים חדשים אובחנו מאז חצות. זאת, כאשר שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 8.7% מדאיגים. בכך, עלה מניין הנדבקים מאז פרוץ המגפה ל-56,085. 32,345 נשאים פעילים, בעוד 23,310 בני אדם כבר החלימו.

עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי 273 חולים במצב קשה, מהם 78 מונשמים. 120 חולים במצב בינוני. מניין המתים עומד על 430. מלבד ירושלים, בני ברק ותל אביב, מספר רב של נדבקים נרשם גם באשדוד, בית שמש וביתר עילית.

נתניהו ואדלשטיין
נתניהו ואדלשטיין | צילום: ישראל הדרי, רויטרס

הערב, צפוי לעלות לקריאה שנייה ושלישית החוק שיאפשר לממשלה לעקוף את ועדת הקורונה, ולהטיל הגבלות מבלי שזו תוכל למנוע זאת. לפי החוק שיעלה, הממשלה תוכל לפי שיקול דעתה להכריז על מצב חירום, שייכנס לתוקפו מרגע פרסום הצו.