פרויקטור הקורונה לפני ישיבת הממשלה: "אין מנוס מכניסה לסגר"

זמן קצר לפני שהשרים יכריעו בנוגע להטלת הגבלות נוספות על האוכלוסייה, פרופ' אש מזהיר כי אין מנוס מהטלת סגר מלא. "אם נמשיך בשיטת 'שב ואל תעשה' נגיע לתוספת של 3,000 מתים בתוך חודשיים"

נחמן אש | צילום: חדשות 13

ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש הזהיר היום (רביעי), כשעה לפני תחילת ישיבת הממשלה בה צפויים השרים להטיל סגר שלישי, כי אין מנוס מהטלת סגר מלא.

"צריך להבין שאין מנוס מכניסה לסגר. אילו היו פועלים בהתאם להמלצותינו לפני שבועיים ייתכן שניתן היה להימנע מכך", אמר. "כפי שחזינו, התחלואה עלתה משמעותית, כולל תחלואה קשה".

עוד כתבות בנושא >>

לקראת סגר שלישי: 3,251 מאומתים לקורונה ביממה האחרונה

השבתת הלימודים וסגירת המשק: מסתמן – סגר מלא מתחילת ינואר

ביקור במחלקת הקורונה הראשונה בארץ – ומפגש עם מי שחושש להתחסן

ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש
ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש | צילום: חדשות 13

"אם נמשיך בשיטת 'שב ואל תעשה', לצערי התחלואה תמשיך לזנק בחדות מסוכנת הרבה יותר ונגיע בתוך חודשיים לתוספת של 3,000 מתים", הסביר. "עד כה התחזיות דייקו, בואו לא נסכן את בריאות הציבור. תעזרו לנו להוריד את התחלואה".

הבוקר אמר אש לרשת ב' כי "ההמלצה שלנו היא לסגר מיידי, במתכונת דומה לסגר שהיה בראש השנה. כלומר, הפסקת החינוך והמסחר והטלת מגבלות בתנועה". עוד ציין כי "מבחינתי, שהסגר יתחיל כבר בסוף השבוע הקרוב".

מחסום בסגר
מחסום בסגר | צילום: רויטרס

בנוסף טען פרופ' אש: "אנו מעריכים כי בחודש מארס נהיה כבר עם כמות מתחסנים גבוהה מספיק, בעיקר בקרב האוכלוסייה המבוגרת, על מנת לאפשר פתיחה מהירה ורחבה יותר של המשק בזמן שנצא היציאה מהסגר".

"אנו נשתמש בכלים שיבטיחו יציאה בטוחה יותר מהסגר, כגון הדרכון הירוק. יחד עם החיסונים, השילוב של השניים בטווח הארוך יאפשר יציאה מהמשבר באזור מארס-אפריל" הסביר. "אני מעריך שעד אז נגיע ללמעלה מ-20% מחוסנים באוכלוסייה".

משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו 3,251 נדבקים חדשים בקורונה. בכך, עלה מספר החולים הפעילים ל-28,960, מתוכם 503 במצב קשה, בהם 118 מונשמים ו-149 במצב בינוני. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 3,136.

במקביל, במסגרת מבצע "לתת כתף" בוצעו אתמול כ-45,000 חיסונים. נכון לעכשיו, מספר המחוסנים הכללי עומד על קרוב ל-75,000. בעקבות כך, שר הבריאות יולי אדלשטיין בירך: "בזכות הקדמת המבצע עשרות אלפי ישראלים כבר התחסנו. הביקוש מטורף. נגביר את הקצב הרבה יותר".