לקראת סגר שלישי: 3,251 מאומתים לקורונה ביממה האחרונה

שעות לפני ישיבת הממשלה בה יוחלט ככל הנראה על החמרת ההגבלות, משרד הבריאות פרסם כי מניין המונשמים עומד על 118. ממונה הקורונה: "ההמלצה שלנו היא לסגר מיידי"

זמן צפייה: 00:46

משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי) כי אתמול אובחנו 3,251 נדבקים חדשים בקורונה, זאת שעות לפני כינוס ישיבת הממשלה שככל הנראה תחליט על החמרת ההגבלות. בכך, עלה מספר החולים הפעילים ל-28,960, מתוכם 503 במצב קשה, בהם 118 מונשמים ו-149 במצב בינוני. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 3,136.

במקביל, במסגרת מבצע "לתת כתף" בוצעו אתמול כ-45,000 חיסונים. נכון לעכשיו, מספר המחוסנים הכללי עומד על קרוב ל-75,000. בעקבות כך, שר הבריאות יולי אדלשטיין בירך: "בזכות הקדמת המבצע עשרות אלפי ישראלים כבר התחסנו. הביקוש מטורף. נגביר את הקצב הרבה יותר".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

לקראת סגר שלישי: 3,251 מאומתים לקורונה ביממה האחרונה

רה"מ: הסכמתי לרוטציה בזמן בלי נקודת יציאה – גנץ גורר לבחירות

ישראל הולכת שוב לבחירות: התקציב לא אושר – הכנסת ה-23 התפזרה

משלוח של מאות אלפי חיסונים שהגיע לישראל
משלוח של מאות אלפי חיסונים שהגיע לישראל

ברקע נתוני התחלואה, ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש אמר הבוקר לרשת ב' כי "ההמלצה שלנו היא לסגר מיידי, במתכונת דומה לסגר שהיה בראש השנה. כלומר, הפסקת החינוך והמסחר והטלת מגבלות בתנועה". עוד ציין כי "מבחינתי, שהסגר יתחיל כבר בסוף השבוע הקרוב".

בנוסף טען פרופ' אש: "אנו מעריכים כי בחודש מארס נהיה כבר עם כמות מתחסנים גבוהה מספיק, בעיקר בקרב האוכלוסייה המבוגרת, על מנת לאפשר פתיחה מהירה ורחבה יותר של המשק בזמן שנצא היציאה מהסגר".

עוד אמר אש כי "אנו נשתמש בכלים שיבטיחו יציאה בטוחה יותר מהסגר, כגון הדרכון הירוק. יחד עם החיסונים, השילוב של השניים בטווח הארוך יאפשר יציאה מהמשבר באזור מארס-אפריל. אני מעריך שעד אז נגיע ללמעלה מ-20% מחוסנים באוכלוסייה".