ועדת המומחים של ה-FDA אישרה את חיסון הקורונה של פייזר

חברי הוועדה המקצועית של מנהל התרופות האמריקני נתנו את הסכמתם בתום שעות של דיונים. האישור הרשמי ייחתם בקרוב - ומיד לאחר מכן ישראל תעניק לחיסון אישור חירום ותתחיל במבצע החיסונים

זמן צפייה: 00:32

אחרי שעות של דיונים, ועדת המומחים של מנהל התרופות האמריקני (FDA) המליצה הלילה לאשר (שישי) את חיסון הקורונה של חברת "פייזר". כעת, ההמלצה תועבר לאישור סופי להנהלת הארגון - שלרוב מקבלת את המלצות המומחים. האישור הרשמי צפוי להינתן בשעות או בימים הקרובים. לכשיתקבל, ישראל תעניק "אישור חירום" לחיסון, ותתחיל במבצע החיסונים.

"אני שמח שהחיסון של פייזר עבר שלב קריטי באישור FDA", אמר שר הבריאות יולי אדלשטיין. "זו בשורה ענקית גם לאזרחי ישראל. הנחיתי את אנשי משרדי לבדוק את האישור ולהגיש את המלצותיהם בימים הקרובים. בינתיים משרד הבריאות ממשיך בהתקדמות ובהיערכות למבצע חיסונים רב היקף שיתחיל כבר במהלך החודש".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

דיווח: ממשל טראמפ מקדם מכירת ארבעה מל"טים מתקדמים למרוקו

סקר חדשות 13: רק רבע מהישראלים מוכנים להתחסן מיד נגד קורונה

רה"מ על הסכם היחסים עם מרוקו: "אור גדול"; גנץ: "צעד משמעותי"

חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר
חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר | צילום: רויטרס

כזכור, ביום שלישי פרסם ה-FDA את הממצאים מהחיסון של חברת "פייזר", ועדכן כי הוא הציג יעילות של 94% בקרב נבדקים מעל גיל 55, וכי הוא נמצא אפקטיבי גם אצל כאלו שכבר נדבקו בעבר בקורונה - וחוסנו.

עוד עלה מהממצאים כי במהלך הניסוי מתו שישה נסיינים. שניים מהם היו בקבוצה שקיבלה את החיסון האמיתי, ואילו האחרים קיבלו את הפלסיבו. האדם הראשון שמת סבל מהשמנת יתר וטרשת עורקים, והוא הלך לעולמו שלושה ימים ימים לאחר שקיבל את המנה הראשונה. המשתתף השני לקה בליבו 62 ימים לאחר שקיבל את המנה השנייה, ומותו נקבע שלושה ימים לאחר מכן.

ה-FDA עדכן כי נראה שהחיסון מספק הגנה מסוימת כבר אחרי נטילת המנה הראשונה, וכי החיסון יכול, ככל הנראה, להגן גם מפני המחלה הקשה שעלולה להתפתח בקרב הנדבקים בנגיף. בשלב זה, אין מספיק נתונים כדי להסיק מסקנות בנוגע למידת בטיחות הניסוי בקרב ילדים מתחת לגיל 16, נשים בהריון ובקרב סובלים מכשל במערכת החיסונית