פריצת דרך? "בינה מלאכותית מדויקת מרופא באבחון סרטן השד"

ממחקר של חברת "גוגל" ואימפריאל קולג' בלונדון עולה שאלגוריתם של מחשב הצליח לזהות בצורה טובה יותר מקרים של הסרטן ולהימנע מאבחונים שגויים. "התקדמות ענקית ביכולת לגילוי מוקדם של המחלה"

זמן צפייה: 03:12

פריצה בחקר סרטן השד? מחקר חדש שפורסם היום (חמישי) ובוצע על ידי חוקרים מחברת "גוגל" ואימפריאל קולג' בלונדון, קבע כי אינטליגנציה מלאכותית מסוגלת לזהות סרטן השד בממוגרמות, בצורה יותר מדויקת מאשר רופאים. המחקר בוצע באמצעות מחשב שניתח צילומי רנטגן של כ-29 אלף נשים.

המחקר מצא כי האלגוריתם של המחשב עלה על ביצועיהם של שישה רדיולוגים, בכך שהצליח לזהות בצורה טובה יותר מקרים של סרטן השד ולהימנע מאבחונים שגויים. מומחי בריאות מקווים כי הטכנולוגיה תוכל להיות משומשת לזיהוי יותר מוצלח של גידולי הסרטן, שתוקף אחת לשמונה נשים וכן לזיהוי מחלות נוספות.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

התלמידים זועמים: המורים לא מתנתקים מהנייד – גם בזמן השיעורים

עקב השריפות באוסטרליה: מנהל גן חיות שיכן בביתו פנדות וטיגריס

תיעוד: תלמידים בהצגת בי"ס בפולין ביימו הוצאה להורג בתאי גזים

"מדובר בהתקדמות ענקית ביכולת לגילוי מוקדם של סרטן". אמר ד"ר מוזיאר אטמדי, שחיבר את המחקר. "סרטן השד הוא אחד מהגורמים הכי קטלניים של המחלה עבור נשים. לגלות את המחלה מוקדם יכול להקטין את הגידול ולשפר את יכולת הטיפול בו. אנו מקווים כי בסופו של דבר זה יציל הרבה חיים".

פריצת הדרך הרפואית קיבלה השוואה ל"בדיקת איות של דואר אלקטרוני", בכך שהיא מדייקת את עבודתם של הרופאים. לפי הארגון הרפואי "החברה האמריקנית לסרטן", רדיולוגים שוגים בכעשרים אחוזים מאבחוני הממוגרמות, וחצי מהנשים שעברו הקרנות בתקופת זמן של 10 שנים, קיבלו אבחון שגוי לגבי המחלה.