תיעוד: תלמידים בהצגת בי"ס בפולין ביימו הוצאה להורג בתאי גזים

במופע שהועלה בלבוניה שבדרום מזרח המדינה, ילדים כבני 12 שהולבשו כנאצים הפעילו מכונת עשן ודימו הוצאה להורג של השחקנים שגילמו את האסירים. "רעיון רע. המורים - חסרי רגישות בסיסית"

זמן צפייה: 01:30

בית ספר יסודי בלבוניה שבדרום מזרח פולין, העלה הצגה שבה נראים ילדים כבני שבע מדמים שחזור של סצנות ממחנה ההשמדה אושוויץ, כך פורסם אתמול (שלישי).

בתיעוד נראים שני הילדים בהצגה, שבויימה על ידי מורים בבית הספר, לבושים במדי האס-אס הנאציים ומאחוריהם כמה ילדים נוספים כבני שבע לבושים במדי אסיר מאחורי גדר תיל. בשלב מסוים מופעלת מכונת עשן, המדמה את תאי הגזים, והילדים האסירים מדמים את מותם. במקביל, תלמידה רקדה סביבם. עיתון מקומי פרסם את התיעוד וכתב שמדובר ב"שחזור מרגש" של ההיסטוריה.


האירוע נערך לציון בחירת שם בית הספר, הנקרא על שם "ילדי זמושץ". המונח מתייחס לאלפי ילדים פולנים מהאזור שגורשו על ידי גרמניה במלחמת העולם השנייה על מנת ליישב את האזור בגרמנים.

ממוזיאון אושוויץ נמסר בתגובה: "הרעיון להלביש תלמידים בגיל זה במדי אס אס ולביים סצנות מוות הוא פשוט רע. מורים, אנשים מבוגרים, שארגנו את האירוע חסר הרגישות הבסיסי הזה צריכים ללמד את הילדים את ההיסטוריה הטרגית שעומדת מאחורי הדברים".