תינוק בן חודש מי-ם במצב קשה; החשד: חלה בשפעת ומצבו הידרדר

הורי התינוק הביאו אותו עם חום למרפאה בשכונת עיר גנים בבירה, וצוות מד"א פינה אותו משם לבית החולים עין כרם תוך ביצוע פעולות החייאה. אתמול, הלל דחבש בן ה-19 מת כתוצאה מסיבוכי המחלה

זמן צפייה: 03:54

תינוק בן חודש מירושלים פונה היום (רביעי) במצב קריטי לבית החולים עין כרם בעיר, שם התייצב מצבו כשהוא מורדם ומונשם באורח קשה. על פי החשד, בן החודש חלה בשפעת ומצבו הידרדר. הוריו הביאו אותו למרפאה בשכונת עיר גנים עם חום, משם צוות מד"א פינה אותו תוך ביצוע פעולות החייאה.

חובש רפואת חירום במד"א אלעד רוזמרין סיפר כי "כשהגעתי למרפאה חברתי לצוות הרפואי שטיפל בפעוט שהיה מחוסר הכרה. המשכתי את הטיפול הרפואי ויחד עם צוות הניידת טיפול נמרץ הענקנו לו טיפול רפואי מתקדם וביצענו בו פעולות החייאה שכללו מתן תרופות, הנשמות ועיסויים ופינינו אותו לבית החולים במצב קריטי תוך המשך ביצוע פעולות החייאה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בת 14 ובן 19 מתו מסיבוכי שפעת; חולים נוספים במצב קשה

חוסר בתשתיות והסחות דעת: מה גורם לריבוי בתאונות הדרכים?

התחזית: סופות ברקים ורעמים ברחבי הארץ – סוער עד סוף השבוע

בית חולים
בית חולים | צילום: רוני שיצר

אתמול מת הלל דחבש, בן 19 מהיישוב נריה, בבית החולים שערי צדק שבעיר מסיבוכי שפעת – כך הודיע המרכז הרפואי. במקביל, נקבע גם מותה של נערה בת 14 עם מחלות רקע, שאושפזה במרכז הרפואי שיבא בתל השומר.

הצעיר פונה אמש למקום במצב קשה ללא דופק, והצוות הרפואי נאלץ כאמור לקבוע את מותו, בתום פעולות החייאה ממשוכות. מבירור שביצע בית החולים עולה כי הצעיר חלה לפני כמה ימים, וטופל בקופת חולים. אולם, מצבו הידרדר ואתמול הוא התמוטט. בשערי צדק קראו לציבור להתחסן נגד שפעת.

הלל דחבש, נפטר ממחלת השפעת
הלל דחבש, נפטר ממחלת השפעת | צילום: באדיבות המשפחה

בנוסף, כמה חולים מאושפזים במצב קשה כתוצאה מהמחלה, בהם חולה בן 40 שהגיע לבית החולים אסף הרופא והתמוטט כתוצאה מכשל מערכות.

משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות, מסר: "אנחנו עוקבים אחרי המספרים של השפעת. השנה הם קשים במיוחד: השפעת התחילה יותר מוקדם, היא עולה בקצב מהיר יותר והתחלואה קשה. יש מה לעשות – לכו להתחסן. זה הדבר הפשוט והבטוח ביותר שכל אחד יכול לעשות עבור עצמו – לחסוך מעצמו תחלואה של מחלה קשה, וגם עבור הציבור כולו".

כזכור, בתחילת נובמבר חיסוני השפעת הגיעו לקופות החולים ברחבי הארץ. מבצע ההתחסנות לקראת החורף החל השנה באיחור במטרה לדייק את הזנים השונים של המחלה מפניהם הוא מגן. "ארגון הבריאות העולמי התעכב השנה בהחלטה, הכוונה הייתה שיהיה יותר מדויק", הסביר פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות.