לראשונה: אדי מים התגלו בכוכב לכת עם טמפרטורה שמאפשרת חיים

התגלית יוצאת הדופן נמצאה על כוכב לכת ממערכת שמש אחרת, שרחוק מאיתנו 110 שנות אור. החוקרים מקווים בהמשך למצוא בכוכב הזה או בדומים לו אף מיקרואורגניזמים חיים

זמן צפייה: 01:40

חוקרים בריטיים גילו אתמול (רביעי) חלקיקי מים באטמוספרה של כוכב הלכת K2-18b שנמצא במערכת שמש אחרת. זו הפעם הראשונה שנמצא ממצא שכזה בכוכב לכת שנמצא בתחום בחלל שהתנאים והטמפרטורה בו מאפשרים חיים.

כוכב הלכת זוהה בטלסקופ חלל כבר בשנת 2015, ונבחן בשנתיים האחרונות על ידי החוקרים מאוניברסיטת לונדון. גודלו בערך כפול מכדור הארץ, המסה שלו היא פי שמונה, הוא חלק מקבוצת הכוכבים אריה והוא רחוק מאיתנו 110 שנות אור.

לכתבות נוספות בנושא >>

הודו איבדה קשר עם החללית ששיגרה לחלל – לפני שנחתה על הירח

"איום מיידי": ארה"ב הטילה סנקציות על סוכנות החלל האיראנית

מסע בין כוכבים: כך נראה המרוץ להקמת מלון בחלל החיצון

טלסקופ
טלסקופ | צילום: רויטרס

התגלית הראשונה מסוגה עוררה תקוות שבכוכב ובכוכבים דומים שזוהו בשנים האחרונות, לא רק מתקיימים תנאים שיכולים להתאים לחיים, אלא במקרים מסויימים עלולים אף לארח אורגניזמים חיים. "זה הכוכב הראשון שיש לו פוטנציאל ליישב יצורים חיים. הטמפרטורה בו מתאימה ונמצאו בו אדים מים", אמר אנגלוס טסיאראס, אסטרונום מאוניברסיטת לונדון, "זה המועמד הטוב ביותר ליישוב כרגע".

"להפתעתנו ראינו חתימה די חזקה של אדי מים", הסבירה ג'ובאנה טינטי מאוניברסיטת לונדון. "זה אומר שיש שם כמות משמעותית של מים". מציאת האדים לא בהכרח מעידה על הימצאותם של מים על פני הכוכב, אבל זה בהחלט עדות חזקה לכך שהכוכב הזה יכול להכיל חיים. "אנחנו לא יודעים על כוכבים אחרים עם טמפרטורה מתאימה שנמצאו מים באטמוספרה שלהם".