החלה הרצת אסדת הגז לווייתן; כ-2,000 תושבים התפנו מבתיהם

לאחר שהמשרד להגנת הסביבה אישר כי "נובל אנרג'י" עמדה בכל התנאים, עשרות טונות של גזים ייפלטו לאוויר בעת הליך הנישוב • חלק ממוסדות הלימוד באזור ישבתו, התושבים יפיגנו מול משרדי הממשלה

זמן צפייה: 01:00

חברת "נובל אנרג'י" החלה היום בהרצת אסדת הגז לווייתן, הממוקמת כתשעה קילומטרים מערבית לחוף דור. זאת, לאחר שאמש קבע המשרד להגנת הסביבה כי החברה עמדה בכל התנאים. ההליך הראשון שמתקיים הוא הליך הנישוב, שבמהלכו ייפלטו עשרות טונות של גזים שהיו כלואים בלב הים, כאשר השיא יהיה בין השעות 13:00 ל-14:00.

בד בבד, כ-2,000 מתושבי האזור עזבו זמנית את בתיהם, חלקם כמחאה וחלקם מחשש אמיתי לזיהום אוויר. זאת, על אף טענת המשרד להגנת הסביבה כי אין חשש לשלום התושבים. מוסדות לימוד רבים באזור ישבתו היום, והתושבים יקיימו בשעה 10:00 הפגנה מול משרדי הממשלה בתל אביב.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

האם נתניהו מנצל בציניות את "ישראל השנייה" או מייצג אותה?

לקראת הסדרה? חקלאי העוטף תומכים בהכנסת אלפי פועלים מעזה

המאבק של חולי ההנטינגטון להכנסת התרופה למחלתם לסל התרופות

אסדת הגז ''לווייתן'' מול חוף דור
אסדת הגז ''לווייתן'' מול חוף דור | צילום: חברת דלק

כאמור, אמש הודיע המשרד להגנת הסביבה כי חברת נובל אנרג'י עמדה בכל התנאים הסביבתיים והמקצועיים של המשרד, וכי בהתאם לכך הנישוב באסדת לווייתן ממנו רבים מהתושבים חששו יתקיים היום כמתוכנן.

"המשרד מחדד כי אין כל הנחיות מיוחדות לציבור ביום זה, וכי ההשפעה על איכות האוויר באזור החוף מול האסדה צפויה להיות נמוכה", נמסר מהמשרד להגנת הסביבה. "אין כל מקום או הנחיות לפינוי תושבים ולפי חוות הדעת של כל המומחים, לא צפוי כל סיכון לציבור בעת הנישוב".

אסדת הגז ''לווייתן'' מול חוף דור
אסדת הגז ''לווייתן'' מול חוף דור | צילום: חברת דלק