הנישוב באסדת לווייתן יחל היום כמתוכנן; תושבים יתפנו

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי נובל אנרג'י עמדה בתנאים, וכי הנידוף של עשרות טונות של גז יתקיים כפי שהוחלט. אלפי תושבים יעזבו זמנית את בתיהם, וחלק ממוסדות החינוך יושבתו

זמן צפייה: 02:42

המשרד להגנת הסביבה הודיע אמש (שני) כי חברת נובל אנרג'י עמדה בכל התנאים הסביבתיים והמקצועיים של המשרד, וכי בהתאם לכך הנישוב באסדת לווייתן ממנו רבים מהתושבים חששו יתקיים היום כמתוכנן.

הלילה ב-02:00 יחל לזרום הגז הטבעי לאסדה, מערבית לחוף דור. בערך ב-08:00 יתחיל הנישוב, נידוף עשרות טונות של גזים שהיו כלואים בלב הים, והשיא יהיה בין השעות 14:00-13:00 בצהריים.

ראשי הרשויות, השר אלקין, ובכירי המשרדים הממשלתיים צפויים להגיע לשטח ולפקח על ההליך. מנגד, אלפי תושבים מהאזור לא יגיעו, שכן הם עזבו את בתיהם כדי לא להיות באזור בזמן הנישוב. חלק גדול מבתי הספר וגני הילדים יהיו מושבתים.

אסדת הגז ''לווייתן'' מול חוף דור
אסדת הגז ''לווייתן'' מול חוף דור | צילום: חברת דלק

"המשרד מחדד כי אין כל הנחיות מיוחדות לציבור ביום זה, וכי ההשפעה על איכות האוויר באזור החוף מול האסדה צפויה להיות נמוכה", נמסר מהמשרד להגנת הסביבה. "אין כל מקום או הנחיות לפינוי תושבים ולפי חוות הדעת של כל המומחים, לא צפוי כל סיכון לציבור בעת הנישוב".

כזכור, ביום שישי אישר המשרד להגנת הסביבה לחברת "נובל אנרג'י" להתחיל את הרצת אסדת הגז לווייתן ביום שלישי ולבצע את פעולת הנישוב – כפוף לעמידה בתנאים הנדרשים. זאת, לאחר שביום שני דחה את ההרצה, שהייתה אמורה להתחיל למחרת.

"המשרד מדגיש כי לא יתפשר על עמידה בתנאים המקצועיים לביצוע הנישוב כפי שנהג עד כה, באופן הבטוח ביותר לציבור, ועם זאת, מחדד כי אין כל הנחיות מיוחדות לציבור ביום זה, וכי ההשפעה על איכות האוויר באזור החוף מול האסדה תהיה מזערית", מסר המשרד להגנת איכות הסביבה.