חשד להרעלה: נשר עם עופרת בדם נמצא בשטח חקלאי בדרום

על פי ההערכה, העוף הדורס אכל בשר של חיה שנורתה והושארה בשטח. משקלו ירוד וכלי הדם שלו נפגעו בצורה חמורה. הוא הועבר לטיפול בבית החולים לחיות בר - אך סיכוייו לשרוד אינם גבוהים

נשר אותר אתמול (שלישי) בשטח חקלאי במשאבי שדה שבדרום, כשיש חשד להרעלתו. פקחים של רשות הטבע והגנים הוקפצו למקום, בעקבות איתות על המשדר של הנשר והעבירו את החיה לטיפול בבית החולים לחיות בר, שם הוא מטופל באמצעות מתן חומר הסופח את העופרת.

בדמו של הנשר נמצאה עופרת והוא שוקל רק חמישה קילוגרמים, משקל ירוד מאוד. כלי הדם שלו נפגעו בצורה חמורה וסיכוייו לשרוד אינם גבוהים. ככל הנראה מדובר על פגיעה שהתפתחה במשך הזמן ולא על ניסיון הרעלה מכוון. ההערכה היא כי העוף הדורס אכל בשר של חיה שבגופה הייתה עופרת, כתוצאה מירי על ידי כדוריות ציד, והיא הושארה בשטח.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

מדינה בקיפאון: גזירות האוצר החדשות לקראת תקציב 2020

הישראלים שינצלו את סוף השבוע הארוך של הבחירות לחופשה בחו"ל

בן ה-90 ששרד את השואה – ומארח ישראלים להדלקת נרות חנוכה

חשד להרעלת נשר בדרום.
חשד להרעלת נשר בדרום | צילום: גל ביסמוט, רשות הטבע והגנים

כזכור, בחודש מאי האחרון, נמצאו שמונה פגרי נשרים בשטח אש ליד בסיס נפח ברמת הגולן, לאחר שהורעלו. בנוסף נמצאו עוד שני נשרים שהורעלו במצב קשה, וכן פגרים של שועל ושני תנים. פקחי רשות שמורות הטבע ערכו סריקות בשטח אחר ממצאים נוספים, על מנת לנסות לאתר ממצאים נוספים ולמצוא את מקור ההרעלה. חקירה שנפתחה לאחר המקרה הובילה למעצר תושב טובא זנגריה בשנות ה-30 לחייו בחשד שהוא אחראי להרעלה.

כידוע, אוכלוסיית הנשרים בישראל התמעטה בתוך 20 שנים ב-61%. בשנת 1999 נספרו בארץ 378 נשרים, והשנה לפני ההרעלה - 147 בלבד.