תיעוד: אחת ה"לבניות" המיתולוגיות של מפרץ חיפה - קרסה

גוף הקירור במתקן של בז"ן ואחד מסמלי חיפה, שלא נמצא בשימוש כבר יותר מעשור, קרס אחרי שהחל להתפורר בימים האחרונים. איש לא נפגע. בעבר הוחלט לפרק את צמד המגדלים, אך לבסוף השאירו אותו

זמן צפייה: 01:51

אחד ממגדלי הקירור המיתולוגיים של מפרץ חיפה, המכונים ה"לבניות" ומתנשאים לגובה של 76 מטרים, קרס היום (שישי) לאחר שנים שבהם לא היה בשימוש. מדובר באזור מבודד, איש לא נפגע באירוע.

ה"לבניות", שקיבלו את שמן כיוון שצורתן הזכירה את צנצנות הלבן שהיו נפוצות, יצאו משימוש ב-2009. בעבר הוחלט לפרק אותן באופן יזום בשל מצבן, אחר בהמשך הוחלט להשאיר אותן עומדות והן הפכו לאחד מסמלי חיפה. המגדל השני, שלא קרס, משמש מוזיאון.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

נתניהו: "אם העלייה בתחלואה תימשך – נחזיר את ההגבלות"

"רוצה לנוח": אחרי חמש שנים – בר סימן טוב נפרד ממשרד הבריאות

כך ניסה היועמ"ש לשנות את העילה לגניזת התיק נגדו – לחוסר אשמה

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-16491206' autoplay='0' credit='מצלמת האבטחה של בז"ן' desc='רגע קריסת המבנה' kid='1_cbuefn0c' duration='19'']

אחת ה״לבניות״ המיתולוגיות של מפרץ חיפה קרסה
אחת ה״לבניות״ המיתולוגיות של מפרץ חיפה קרסה | צילום: צביקה הרשקוביץ

צמד המגדלים נועד לקרר את המים שהוזרמו ממתקני הזיקוק מבלי לזהם את הסביבה, אך כאמור יצא משימוש לאחר שבז"ן החלה להשתמש באמצעים מודרניים יותר עבור מטרה זו.

מקבוצת בז"ן נמסר בתגובה: "הבוקר קרס החלק העליון באחת ה'לבניות' המפורסמות של בז"ן, אשר שימשה בעבר כמגדל קירור מים ואינה בשימוש מאז שנת 2009. הקריסה התרחשה בהמשך לנפילת מקטע קיר שלשום. בזן נוקטת בכל הפעולות, כולל התייעצות עם מומחים מתחום ההנדסה והתכנון, על מנת ללמוד את האירוע. האזור מאובטח ולא היו נפגעים".

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, מסרה כי "סמל משמעותי של תחילת הסוף. הפעם הקריסה התרחשה בטעות, הפעם הבאה תהיה מכוונת. לתושבי חיפה מגיע לחיות בסביבה בריאה".