"רוצה לנוח": אחרי חמש שנים – בר סימן טוב נפרד ממשרד הבריאות

בחודשים האחרונים הפך מנכ"ל משרד הבריאות לכוכב מוכר בכל המדינה. בסוף השבוע הוא יעזוב את המשרד - אחרי שהוביל את ישראל במשבר החמור בתולדותיה. "הילדים שלי מתים שאעזוב את התפקיד"

זמן צפייה: 11:12

ממנכ"ל כמעט אלמוני, משה בר סימן טוב הפך להיות כוכב מוכר וגם קצין הבריאות וההתנהגות של המדינה. בסוף השבוע הקרוב, אחרי חמש שנים, הוא יסיים את תפקידו – שבמסגרתו התמודד עם המשבר החמור בתולדות המדינה. התדמית שלו מתעתעת: הוא פקיד מאופק, ירושלמי למרות שהוא רק 20 שנה בעיר, אבל הוא יודע להפעיל כוח, להיאבק – ולהחזיר.

"אני אמרתי שאירוע הקורונה יימשך לתוך 2021 וחשבו שאני מגזים", אמר. "אני חושב שהוא יימשך גם לתוך 2022 ואולי אפילו יותר. בתודעה שלי לא הייתי בפאניקה. חששתי מאוד. ראיתי סיכויים גדולים, לא מבוטלים, להתממשות של תרחישים שבהם יהיו לנו פה עשרות אלפי חולים ויותר, נאבד שליטה ויהיו אלפי אנשים שימותו. אלה תרחישים שקורים כעת במדינות אחרות, והם עדיין יכולים לקרות כאן. אם יש משהו חשוב לומר זה שהדברים האלה לא נגמרו. זה עדיין יכול לקרות, אבל הם ניתנים למניעה".

עוד בחדשות 13:

נתניהו: "אם העלייה בתחלואה תימשך – נחזיר את ההגבלות"

רה"מ החליט: יוטלו הגבלות במוקדי תחלואה – אכיפת ההנחיות תוגבר

פרשת גרוטו: "ייתכן שנוצרה תרבות של עקיפת המנגנונים"

מנכ''ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב
מנכ''ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב | צילום: חדשות 13

על הביקורות שספג לאורך הדרך, אמר בר סימן טוב: "חטפתי הרבה. זה לא נעים. אמרו שאני ריכוזי, ואמרו שאני לא נחמד ואמרו שאני יהיר... בסדר. אני אפילו מקבל חלק מהביקורת. חלקה היה נכון וחלק מהדברים עוד צריך לשפר בהמשך. הדבר שהפריע לי היה בעיקר שההורים שלי היו צריכים לקרוא את זה. אשתי והילדים עוד איכשהו היו מוגנים והבינו את ההקשרים הרחבים, אבל עם ההורים שלי היה לי קצת חבל. הילדים שלי לא אוהבים להיות 'הילדים של'. הם מרגישים שמשהו לא טבעי ביחס אליהם והם מאוד-מאוד לא אוהבים את זה והם כבר מתים שאני אעזוב את התפקיד".

היום הוא עוד כותב את הנהלים לאולם האירועים. בסוף השבוע יש לו אירוע משפחתי, על פי הכללים כמובן, והוא בעיקר רוצה כבר להשתחרר מאחריות. על התוכניות לעתיד סיפר: "אולי אני אעשה קורס צניחה, אני לא יודע, אבל במה אני אעבוד אני עוד לא יודע. אני רוצה להיות עם המשפחה. לא הייתי איתם הרבה מאוד זמן. אני דבר ראשון רוצה לנוח".