לאחר 6 ימי אשפוז: שוחרר לטבע הנשר שהורעל ברמת הגולן • תיעוד

העוף הדורס שהובהל לבית החולים בספארי באירוע ההרעלה שגבה את חייהם של מחצית מאוכלוסיית הנשרים בגולן הוחזר לסביבת מחייתו. ברשות הטבע והגנים מקווים כי יסייע בשיקום אוכלוסיית הנשרים

זמן צפייה: 01:54

הנשר שהורעל בסוף השבוע בשמורת גמלא שברמת הגולן שוחרר הבוקר (חמישי) חזרה לטבע על ידי פקחי רשות הטבע והגנים. זאת לאחר שעבר שישה ימי אשפוז ושיקום בבית החולים לחיות הבר בספארי. כעת מקווים ברשות הטבע והגנים כי העוף הדורס יעמיד צאצאים ויסייע בהרחבת אוכלוסיית הנשרים ברמת הגולן.

בסוף השבוע הגיע הנשר הצעיר במצב קשה לבית החולים וסבל מתסמינים אופייניים להרעלה כמו דופק נמוך, חולשה כללית וקשיי נשימה. "לצערנו, יש לנו ניסיון רב בטיפול בנשרים מורעלים", נמסר מטעם בית החולים, "כדי לאושש אותו, הנשר עבר טיפול בפחם פעיל על מנת לספוח את הרעלים שבגופו, שטיפת זפק לניקוי שאריות רעלים וכן מנת אטרופין מתחת לעור כדי לאפשר ספיגה איטית של החומר ולייצר השפעה ארוכה יותר".

"זה אירוע קשה מאוד, קשה מאוד לטבע וגם בחברה הישראלית אנחנו עדים לכך", ציין ליעד לין, ממונה חקירות ומודיעין של מחוז צפון, רשות הטבע והגנים, "הפגיעה עשתה רעש גדול".

עוד בחדשות 13:

"אירוע חמור": כמחצית מאוכלוסיית הנשרים הורעלה ברמת הגולן

הרעלת הנשרים בגולן: תושב הצפון נעצר בחשד למעשה

נשר שנפגע קשה מההרעלה בגולן טופל בבי"ח - ויושב לטבע

הנשר ששרד את ההרעלה בגולן משתחרר בשמורת גמלא
הנשר ששרד את ההרעלה בגולן משתחרר בשמורת גמלא | צילום: חדשות 13

"האכיפה חייבת להיות הרבה יותר משמעותית", סבור אוהד הצופה, פקח תחום נשרים, רשות הטבע והגנים, "הבעיה היא שהאכיפה מתחלקת על פני גופים שונים ואזורים שונים, שיכול להיות שהם מבצעים אכיפה קשה ויעילה אבל בסוף כשמערכת המשפט פוטרת בעונשים קלים - אז גם אין הרתעה".

כזכור, בשבוע שעבר נמצאו שמונה פגרי נשרים בשטח אש ליד בסיס נפח ברמת הגולן, לאחר שהורעלו. בנוסף נמצאו עוד שני נשרים שהורעלו במצב קשה, וכן פגרים של שועל ושני תנים. פקחי רשות שמורות הטבע ערכו סריקות בשטח אחר ממצאים נוספים, על מנת לנסות לאתר ממצאים נוספים ולמצוא את מקור ההרעלה. חקירה שנפתחה לאחר המקרה הובילה למעצר תושב טובא זנגריה בשנות ה-30 לחייו בחשד שהוא אחראי להרעלה.