נשר שנפגע קשה מההרעלה בגולן טופל בבי"ח - ויושב מחר לטבע

הנשר הצעיר שהגיע לבית החולים לחיות בר, עבר טיפולים מקיפים ויועבר לאזור גמלא לקראת שחרורו לטבע. בבית החולים מקווים שבעתיד יתרבה ויסייע בהגדלת אוכלוסיית הנשרים שנפגעה

זמן צפייה: 02:04

אחד הנשרים שנפגע קשה בהרעלה בשבוע שעבר בה נהרגו שמונה נשרים ברמת הגולן, שוחרר היום (רביעי) מאשפוז בבית החולים לחיות בר של הספארי ורשות הטבע והגנים ברמת גן. במקביל, הוארך בשנית מעצרו של החשוד בהרעלה.

הנשר הופקד בחזרה בידיהם של פקחי רשות הטבע והגנים, ומחר ישוחרר בשמורת הנשרים בגמלא. בבית החולים מקווים שבעתיד הוא יתרבה, יעמיד צאצאים ויסייע בהגדלת אוכלוסיית הנשרים בגולן.

הנשר הצעיר הגיע במצב קשה לבית החולים וסבל מתסמינים אופייניים לנשרים מורעלים כמו דופק נמוך, חולשה כללית וקשיי נשימה. "לצערנו, יש לנו ניסיון רב בטיפול בנשרים מורעלים", נמסר מטעם בית החולים, "כדי לאושש אותו, הנשר עבר טיפול בפחם פעיל על מנת לספוח את הרעלים שבגופו, שטיפת זפק לניקוי שאריות רעלים וכן מנת אטרופין מתחת לעור כדי לאפשר ספיגה איטית של החומר ולייצר השפעה ארוכה יותר".

עוד כתבות בנושא

הרעלת הנשרים בגולן: מעצר החשוד הוארך ב-48 שעות

הרעלת הנשרים בגולן: תושב הצפון נעצר בחשד למעשה

"אירוע חמור": כמחצית מאוכלוסיית הנשרים הורעלה ברמת הגולן

מטפלים בנשר לפני עזיבתו
מטפלים בנשר לפני עזיבתו | צילום: החדשות 13

"זה אירוע קשה מאוד, קשה מאוד לטבע וגם בחברה הישראלית אנחנו עדים לכך", ציין ליעד לין, ממונה חקירות ומודיעין של מחוז צפון, רשות הטבע והגנים, "הפגיעה עשתה רעש גדול".

"האכיפה חייבת להיות הרבה יותר משמעותית", סבור אוהד הצופה, פקח תחום נשרים, רשות הטבע והגנים, "הבעיה היא שהאכיפה מתחלקת על פני גופים שונים ואזורים שונים, שיכול להיות שהם מבצעים אכיפה קשה ויעילה אבל בסוף כשמערכת המשפט פוטרת בעונשים קלים - אז גם אין הרתעה".

כזכור, בשבוע שעבר נמצאו שמונה פגרי נשרים בשטח אש ליד בסיס נפח ברמת הגולן, לאחר שהורעלו. בנוסף נמצאו עוד שני נשרים שהורעלו במצב קשה, וכן פגרים של שועל ושני תנים. פקחי רשות שמורות הטבע ערכו סריקות בשטח אחר ממצאים נוספים, על מנת לנסות לאתר ממצאים נוספים ולמצוא את מקור ההרעלה. חקירה שנפתחה לאחר המקרה הובילה למעצר תושב טובא זנגריה בשנות ה-30 לחייו בחשד שהוא אחראי להרעלה.

החשוד בהרעלת נשרים בגולן
החשוד בהרעלת נשרים בגולן | צילום: החדשות 13

"מדובר באירוע חמור", נמסר מרשות שמורות הטבע, "נפעל בכל האמצעים על מנת למצוא את האחראים להרעלה ועל מנת למצות איתם את הדין". מדובר בפגיעה אנושה באוכלוסיית הנשרים ברמה, שכוללת עשרות בודדות, כ-20 על פי ההערכות, ונמצאת בסכנת הכחדה משמעותית.

דן אלון, מנהל מרכז הצפרות של החברה להגנת הטבע: "שמונה נשרים מהווים כרבע מאוכלוסית הנשרים בצפון ישראל. זה מעשה נפשע שעלול להביא להכחדתם. את הפשע הזה צריך להפסיק. צריך לגרום לכך שמי שמרעיל נשרים בישראל יישב בכלא או ישלם על כך מחיר כבד- אסור לאפשר לדברים האלה להתקיים".