"מה קורה פה?": הקורונה וגל החום הרסו את מפעל חייו של החקלאי

אייל בן חמו גידל 16 זנים שונים של ירקות מיוחדים ממזרח אסיה. השנה, בשל הביקוש הרב מהמסעדות הסיניות, התאילנדיות ואסיאתיות הוא התכונן לרווחים נאים - אבל לגורל היו תוכניות אחרות

זמן צפייה: 10:28

לא קל להיות חקלאי בישראל כאשר בכל רגע עלולה לנחות מכה חדשה. כשכתב חדשות 13 הגיע השבוע לפגוש את אייל בן חמו לצורך צילומים פוסט עידן הקורונה - הגיע החמסין. "מי ציפה לגל החום הזה?", תהה בן חמו "כבר היינו צריכים לקטוף את היבול והיה ביקוש - אבל איך אפשר לשווק את זה?"

כעת, הודה, הוא נמצא עמוק בתוך הבוץ הכלכלי. "אין לי כיסים עמוקים. כבר שלושה חודשים שאני בקנטים". ולא, הוא לא מעוניין לקחת את ההלוואות שמציעים לו הבנקים. "אתם רוצים לסבך אותי עוד יותר? גם ככה אני עד הצוואר".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

שוחד, גניבה – ואפילו אונס: הפוליטיקאים שישבו על ספסל הנאשמים

"היו ימים של בכי": המורות חזרו לשגרה בצל הביקורת הציבורית

גורמים פלסטינים: הרשות הודיעה על הפסקת התיאום הביטחוני בפועל

אייל בן חמו
אייל בן חמו | צילום: חדשות 13

זו הייתה אמורה להיות השנה של בן חמו. בארץ צצו מאות מסעדות סיניות, תאילנדיות, אסיאתיות והוא כיוון לשוק הזה והתחיל לגדל את מה שהשפים צריכים, 16 זנים שונים של ירקות מיוחדים ממזרח אסיה.

לפני כשלושה חודשים, בשיא העונה, הביקוש נעלם והמסעדות נסגרו. כשהמדינה נכנסה להסגר הקורונה תיעד הבמאי ניר דבורצ'ין את אייל לסדרה תיעודית, "יומני המגפה". בן חמו סיפר כי כל הספקים שעבד איתם פשוט הפסיקו להתקשר, כך שהוא חושש מהעתיד הקרב ובא. "אתה מסתכל ימינה, שמאלה, ואתה אומר, מה קורה פה, אלוהים? כאילו, מה הלאה?"