גורמים פלסטינים: הרשות הודיעה על הפסקת התיאום הביטחוני בפועל

הגורמים ציינו כי הרשות הפלסטינית הודיעה לישראל על הפסקת התיאום וכי אין עוד תוקף לכל ההסכמים. זאת, לאחר שהבוקר בכיר ישראלי אמר כי הרשות הודיעה רשמית על ניתוק הקשרים עם ישראל

זמן צפייה: 01:12

גורמים פלסטינים ברמאללה טענו הערב (חמישי) שהרשות הפלסטינית הודיעה לישראל כי התיאום הביטחוני הופסק בפועל וכי אין עוד תוקף לכל ההסכמים עם ישראל. זאת, ברקע המתיחות מול כוונות הסיפוח של ישראל ובהמשך להודעת יו"ר הרשות אבו מאזן מיום שלישי כי "החלטנו להתנער ולא להיות מחוייבים לכל ההסכמים החתומים עם ישראל וארה"ב, כולל ההסכמים הביטחוניים".

כזכור, הבוקר מסר בכיר ישראלי לחדשות 13 כי הרשות הפלסטינית הודיעה אתמול רשמית על ניתוק הקשרים והפסקת התיאום הביטחוני – אך המסר היה עמום ולא ברורות משמעויותיו המעשיות.

אבו מאזן בעצרת האו''ם
אבו מאזן בעצרת האו''ם | צילום: רויטרס

המסר עבר מהשר לעניינים אזרחיים חוסיין א-שייח' ובכירים פלסטינים נוספים למתאם הפעולות בשטחים כמיל אבו-רוקון, וכלל את אותו נוסח שאבו-מאזן אמר בנאומו ביום שלישי.

באותו נאום אמר גם אבו מאזן כי "על ישראל החל מרגע זה לקחת אחריות ככוח כובש על השטחים הפלסטינים בהתאם לחוק הבינלאומי. המשמעות של סעיף הסיפוח בהסכם הקואליציוני ונאום נתניהו בטקס השבעת הממשלה הינה ביטול הסכם אוסלו וביטול כל שאר ההסכמים ביננו לבין ישראל".

עוד אמר כי "נחדש את המאבק מול ישראל על בסיס פיתרון שתי המדינות, תוך פיקוח ותיווך בינלאומי הגון, ולא אמריקני. לא נקבל את ארה"ב כמתווכת. נניף את דגל פלסטין מעל מסגד אלאקצא ומעל כנסיית המולד".