השר גלנט: "מוסדות החינוך ייפתחו רק לאחר הסרת הסגר"

שר החינוך התייחס בריאיון לחדשות 13 לפתיחה עתידית של בתי הספר, לבעיות בחברה החרדית ולהשפעת המוטציה על בריאות הילדים. "מהסתכלות על הנתונים - התמונה אומרת שיש לפתוח את מערכת החינוך"

זמן צפייה: 08:25

שר החינוך יואב גלנט אמר הערב (שלישי) בריאיון שהעניק לחדשות 13, כי "מוסדות החינוך ייפתחו רק לאחר שהסגר יוסר", וכי "לא יהיה מצב שקודם ייפתחו מוסדות החינוך ורק לאחר מכן יוסר הסגר".

כשנשאל השר גלנט לגבי כניעת הממשלה לחרדים, ענה: "אני מסתכל על כלל המגזרים בישראל. לכל החתונות, המסיבות, ההפגנות והתפילות יש חלק במגמת התחלואה". בהמשך, כשנשאל מדוע אינו מוביל קו הקורא לשלול תקציבים ממוסדות חינוך שמפרים את ההנחיות, ענה: "אני מציע שכל אחד יעסוק בתפקידו. כל החלטה חוקית שתתקבל הממשלה - משרד החינוך יאמץ אותה". עוד הוסיף גלנט: "כשמשרד המשפטים רוצה, הוא יודע לעשות את המוות".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"יותר מתו בשבועיים של שלום עם דובאי מב-70 שנות מלחמה עמם"

הרמטכ"ל: "חזרה להסכם הגרעין עם איראן – דבר רע ולא נכון"

עמיר פרץ מתפטר מהכנסת ועוזב את העבודה – אך נשאר שר בממשלה

שר החינוך יואב גלנט באולפן חדשות 13
שר החינוך יואב גלנט באולפן חדשות 13 | צילום: חדשות 13

עוד התייחס השר לאפשרות פתיחת מערכת החינוך בשבוע הבא: "עדכנתי את כל ראשי הערים וראשי המחוזות כי ההחלטות צפויות להתקבל ביום רביעי, ואם ההחלטות יביאו לכך שביום שני הבא פותחים את מערכת החינוך באופן חלקי או מלא - אז יש להיערך לכך".

כמו כן, נשאל השר האם ניתן לפתוח את מערכת החינוך נוכח נתוני התחלואה: "כשאני מתייעץ עם מומחים ומבצע הערכות מצב על סמך הנתונים, התמונה אומרת שיש לפתוח. אבל המומחים עצמם חלוקים ועוד לא בטוחים לגבי השפעתה של המוטציה על הילדים. אם יתברר שיש לזה משמעות, אז נצטרך לחשוב בצורה אחרת".