"יותר מתו בשבועיים של שלום עם דובאי מב-70 שנות מלחמה עמם"

ראש שירותי בריאות הציבור מתחה ביקורת סרקסטית על הטיסות לאיחוד האמירויות. הנתונים: 906 חולי קורונה חזרו מדובאי מתחילת חודש דצמבר, ויצרו שרשרת הדבקה של 4,050 בני אדם • פרסום ראשון

זמן צפייה: 01:28

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות ד"ר שרון אלרעי-פרייס, מתחה ביקורת צינית על הטיסות לדובאי, ואמרה: "יותר אנשים מתו בשבועיים של שלום עם דובאי מאשר ב-70 שנות מלחמה עמם" - כך פורסם לראשונה הערב (שלישי) בחדשות 13.

יתרה מזאת, על פי נתוני פיקוד העורף שהגיעו לידי חדשות 13, מתחילת חודש דצמבר ועד היום אובחנו 906 חולים מאומתים ששבו מאיחוד האמירויות, ויצרו שרשרת הדבקה של 4,050 בני אדם, כאשר כ-14 אלף ישראלים נחשפו לנדבקים.

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

יש לציין כי איחוד האמירויות הוא מוקד הדבקה שמאוד מטריד את משרד הבריאות, בעקבות מקרים רבים של הדבקה במוטציה הבריטית שהגיעו משם לישראל. על פי הערכות, 50% מהישראלים שאובחנו חולים בקורונה, הם נשאים של המוטציה.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "במהלך שיחה עם מנהלי בתי חולים על התחלואה כתוצאה מווריאנטים - בהקשר לתחלואה שמגיעה מחו״ל, ד"ר אלרעי פרייס שיתפה ציטוט שהיה בטוויטר ורץ ברשתות החברתיות בנושא".

בתוך כך, משרד הבריאות ידרוש בממשלה את הארכת הסגר בשבוע נוסף, בעקבות אכזבה מתוצאות הסגר השלישי, כאשר עדיין לא נראית ירידה בנתוני התחלואה. מעבר לכך, בכיר במערכת הבריאות ציין כי "נשקול פתיחה איטית - רק אם התחלואה תרד עוד השבוע".

סגר בתל אביב
סגר בתל אביב | צילום: רויטרס

הבוקר עדכן משרד הבריאות כי אתמול היה היום הקטלני ביותר מאז פרוץ המגפה בישראל, עם 74 אנשים שהלכו לעולמם לאחר שנדבקו בנגיף. מניין מקרי המוות מהנגיף עד כה עומד על 4,493 בני אדם. אתמול אובחנו 8,667 נדבקים חדשים בקורונה בישראל. זאת, לאחר שבוצעו כ-91 אלף בדיקות, מהן 9.8% חיוביות. בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים כעת 1,785 חולים. 1,179 מהחולים מוגדרים במצב קשה, מהם 305 מחוברים למכונות הנשמה.

ברקע התחלואה הגבוהה, נמל התעופה בן גוריון נסגר הלילה למשך שישה ימים לפחות. זאת בהתאם להחלטת הממשלה ובניסיון לעצור את ייבוא המוטציות השונות לארץ. התנועה האווירית נמשכה גם אחרי חצות, שכן כל המטוסים הזרים שנמצאים בשטח הארץ הורשו לחזור ליעדם.

עד יום שני, השמיים ייסגרו ולא תותר כניסת מטוסים זרים לשטח ישראל, למעט טיסות מטען, טיסות לכיבוי אש וטיסות לפינוי חירום רפואי. מי שיוכלו לצאת מגבולות המדינה הם אלו הזקוקים להליך רפואי, או מי שנדרש להשתתף בהליך משפטי או בלוויה של קרוב משפחה.