גלנט נגד סגירת בתי הספר: "מערכת הבריאות לא מראה את הנתונים"

בריאיון לחדשות 13 תקף שר החינוך את מערכת הבריאות: "רוצים שהתלמידים יישארו בבית כדי שההורים לא ייצאו", והדגיש שיש להמשיך את הלימודים: "רוב המאומתים לא נכחו בבתיה"ס שבוע לפני הבדיקה"

זמן צפייה: 08:52

נכון להערב (שני), 12,514 תלמידים ו-2,125 עובדי הוראה הינם חיוביים לקורונה. בשל כך, יותר מ-74 אלף ילדים ומורים נמצאים בבידוד, זאת כאשר כ-1,050 מוסדות חינוך וגנים סגורים. בעוד הממשלה צפויה להכריע בקרוב אם להחמיר את הגבלות הסגר ולהשבית את מערכת החינוך, שר החינוך יואב גלנט דובק בעמדתו - ומתעקש שלא להורות על צעד שכזה.

בריאיון לחדשות 13, הסביר גלנט מדוע נתוני הנדבקים במערכת הם לאו דווקא מלחיצים כפי שהם נראים. "בין אוקטובר לדצמבר, היו 16 אלף מאומתים במערכת החינוך. 9,000 מתוכם לא נכחו במוסדות כשבוע לפני הבדיקה - כך שהם כלל לא נדבקו בבתי הספר. 5,000 נשאים נוספים לא הדביקו אף אדם אחר במערכת, ואילו 80% מ-2,000 הנותרים הדביקו רק תלמיד אחד".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בהיקף של 2 מיליארד: הממשלה אישרה תוכנית סיוע נוספת לעצמאים

זעקת מנהלי בתיה"ח: "אנחנו בתחילת גל רציני – המחלה מכה שוב"

נתניהו: "ב-48 השעות הקרובות נתכנס להחליט על הידוק הסגר"

שר החינוך יואב גלנט
שר החינוך יואב גלנט | צילום: חדשות 13

השר לא התרגש מהמוטציה הבריטית שייתכן כי משפיעה אף יותר על ילדים, והפנה אצבע מאשימה כלפי משרד הבריאות שממשיכים לדרוש את סגירת בתי הספר והגנים: "מערכת הבריאות אומרת היום, 'אנחנו לא יודעים להשתלט על העניינים - מישהו אחר אשם. אנחנו לא יודעים להחזיק את ההורים בבית - אז התלמידים יעשו בייביסיטר הפוך, וישמרו עליהם בבית".

"במשך חודשיים מונעים ממני לעשות בדיקות", טען גלנט. "כבר חודשים שאני מבקש לחסן את המורים - הרי חיסנו כבר חיילים, שוטרים, עובדי נתב"ג ואסירים - אז למה לא מחסנים את המורים?". לדבריו, הטיעון לפי יש מחסור בחיסונים לא משכנע אותו, שכן יש בסך הכול כ-200 אלף מורים בכל מערכת החינוך בישראל. "ביום אחד אפשר לחסן את כולם. איפה סדר העדיפויות?"

חזרה לבית הספר בימי קורונה
חזרה לבית הספר בימי קורונה | צילום: דוברות משרד החינוך

מוקדם יותר הבוקר, כמה ראשי רשויות החליטו להשבית את מערכת החינוך בערים שלהם, זאת בשל העלייה בתחלואה והעיכוב בהחלטת הממשלה. "מי שעושה את זה - עובר על החוק", הבהיר שר החינוך, שהוסיף כי הוא "לא מציע לעשות זאת. כאשר שוטפים להם את המוח ולא מביאים להם את הנתונים האמיתיים - אז באופן טבעי אנשים חושבים שהקורונה באה לבתי הספר".

"אני חושב שמערכת הבריאות אומרת שהיא לא רוצה להיות אשמה, ויש לה שעיר לעזאזאל - התלמידים", המשיך לתקוף, בין היתר בתגובה לטענות של פרויקטור הקורונה נחמן אש, לפיהן הפתיחה הגורפת של בתי הספר היא שהובילה להתפרצות השלישית. "הם שוגים בגדול ולא מראים את הנתונים".

חזרה לבית הספר בימי קורונה
בית ספר (אילוסטרציה) | צילום: חדשות 13

לבסוף, כשנשאל אם משרד החינוך יקבע כי במהלך הפסח ובחופש הגדול יתקיימו לימודים על חשבון ימי המגפה שבהם התלמידים נשארו בבית, השיב: "הצעתי לעשות מהלכים, אבל יש לנו את ארגוני המורים - והם קליינטים לא פשוטים. אני מקווה שנגיע להסכמה. האם בעיניי זה נכון? התשובה היא כן".