נתניהו: "ב-48 השעות הקרובות נתכנס להחליט על הידוק הסגר"

בפתח ישיבת הממשלה הצהיר רה"מ כי ביומיים הקרובים ידונו השרים בהחמרת ההגבלות בשל העלייה בתחלואה. גנץ: "יש לטפל בכלל הסוגיות בשיתוף פעולה - למרות הוויכוחים הפוליטיים בינינו"

זמן צפייה: 03:19

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שני) לעלייה בנתוני התחלואה בפתח ישיבת הממשלה, והצהיר: "אכנס את הממשלה ב-48 השעות הקרובות כדי לקבל החלטה על הידוק הסגר במאמץ אחרון למיגור המגפה.

עוד התייחס נתניהו לסיוע הכלכלי שיינתן לאזרחים - הנושא שבו תעסוק הישיבה הערב. "אני מביא היום עם שר האוצר הצעה לתת מענקים נוספים לעצמאים ולבעלי עסקים, בהיקף של למעלה מ-2 מיליארד שקלים", אמר. "אלה עוד אלפי שקלים לכל בעל עסק שנפגע בתקופת הקורונה, ובנוסף אנחנו גם מאריכים את תקופת ההחזר של הארנונה. הכסף יקל מיידית על העסקים ותוך זמן קצר נפתח את כל המשק ונצא סופית מהמשבר".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: חדשות 13

גם שר הביטחון ורה"מ החליפי בני גנץ נשא דברים בפתח הישיבה: "שמח לשתף פעולה עם שר האוצר ועם ראש הממשלה בהקשר הזה, לאפשר סיוע לבעלי העסקים. אסור להשאיר אף אחד מאחור בתקופה הזו. נפגשתי עם אנשי עסקים רבים, הם צריכים את העזרה הזו והם צריכים את ההחלטות שלנו."

גנץ התייחס גם להתפשטות התחלואה ואמר: "צריך לקדם את חיסוני המורים מהר ככל שניתן, ולהימנע ככל שניתן מפגיעה במערכת החינוך. אם ניאלץ לפגוע במערכת החינוך, כדאי שנעשה כבר כעת את כל הפעולות הנדרשות, על מנת למצוא את האופן שבו אנחנו מפצים בימי לימודים נוספים בהמשך לתלמידים שכל כך נפגעו במהלך השנה הזו כתוצאה ממשבר הקורונה".

עוד הצהיר רה"מ החליפי: "אנחנו צריכים לבוא לכל הנושאים האלה בצורה משותפת כממשלה. למרות הוויכוחים הפוליטיים בינינו, יש פה דברים שישראל צריכה לפני כל דבר אחר ואני מציע שנקדם אותם".

שוטר במחסום משטרתי בלילה הראשון של הסגר השלישי | צילום: רויטרס

השר יובל שטייניץ אמר בישיבת הממשלה: "צריך סגר מלא ומהר, לפני שהמוטציה הבריטית והגל השלישי יעשו בנו שמות. כל יום שעובר הסוסים הבריטים עוזבים את האורווה ודוהרים ברחבי הארץ. אם לא נמהר לסגור את הדלתות ולהרים את המחסומים - נשלם ביוקר דווקא עכשיו לקראת השלמת החיסונים וסיום משבר הקורונה".

בתגובה לדברי נתניהו אודות החרפת הסגר, פורום ראשי המסחר בישראל הודיע: "לא נאפשר עוד חיסול ממוקד לענף המסחר בישראל ולא נקבל שוב הכרזות על סגר שהוא שקר, כשבפועל רק המסחר נעול ומושמד. כבישי המדינה עמוסים בפקקים, נתב"ג פועל כאילו אנחנו באמצע החופש הגדול ומשום מה הממשלה החליטה שיתר הסקטורים חסינים לקורונה. כל עוד לא יהיה סגר במתכונת יום כיפור לפיו אין יוצא ואין בא, כל המסחר ייפתח ביום ראשון הקרוב, לרבות חנויות רחוב, השווקים והקניונים".