קבינט הקורונה בוחן: מבחנים באוניברסיטאות יתקיימו מרחוק

השרים אדלשטיין ואלקין הביאו לאישור את ההחלטה עקב פניות מאות סטודנטים • הישיבה תמה ללא החלטות, מחר - דיון נוסף בקבינט • 76 ישראלים אובחנו בקורונה מאמש • נתניהו: נאשר הגבלות חדשות

זמן צפייה: 00:40

מגפת הקורונה: קבינט הקורונה דן היום (ראשון) בקיום המבחנים באוניברסיטאות מרחוק, זאת בעקבות פניות של מאות סטודנטים ונוכח העלייה במניין הנדבקים. מי שיעלו את הנושא לדיון בוועדה יהיו שר הבריאות יולי אדלשטיין והשר להשכלה גבוהה זאב אלקין.

הישיבת הסתיימה ללא החלטות, נקבע דיון נוסף למחר. שר בקבינט הקורונה אמר לחדשות 13 כי "משרד הבריאות רוצה לצמצם התקהלויות ולהטיל מגבלות על מערכת החינוך. השרים דרעי, גלנט, יזהר שי ואסף זמיר התרעמו על ההגבלות שמשרד הבריאות רצה להטיל. התפתח ויכוח והישיבה הגיעה לסיומה ללא החלטות".

מוקדם יותר, במהלך ישיבת הממשלה, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי קבינט הקורונה צפוי לאשר הגבלות חדשות. "המגיפה מרימה ראש בכל העולם, עברנו את רף עשרת מיליון המודבקים וחצי מיליון מתים. אינני יודע אם זה גל שני, אני יודע שזה גל עולה", אמר נתניהו. "נביא היום לדיון הגבלות על התקהלות לצד צעדים להגברת האכיפה, וצעדים שאנחנו עושים לייעל את קטיעת שרשרת ההדבקה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

נתניהו בעקבות הביקורת על ההטבות: "עיתוי הדיון היה לא נכון"

זיהומולוגים מזהירים: אם לא נפעל מייד נגד המגפה – נאחר הרכבת

העצורים מההפגנה מול מעון רה"מ שוחררו; מ"מ המפכ"ל: נפיק לקחים

סטדונטים | צילום: חדשות 13

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי 76 ישראלים אובחנו בקורונה מאמש, ובכך עלה ל-23,497 מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל - מתוכם 6,160 הינם חולים פעילים. כעת, 45 מהנדבקים במצב קשה - 24 מהם מחוברים למכונות הנשמה. מניין המתים עומד על 318 בני אדם.

עוד עדכנו מהמשרד כי אתמול בוצעו 10,493 בדיקות, וכי עד כה - 17,019 ישראלים שחלו בנגיף כבר החלימו ממנו. 1,213 אנשי צוות נמצאים בבידוד, מתוכם 345 אחים ואחיות ו-217 רופאים ורופאות.

אמצעי הגנה למניעת הידבקות בנגיף קורונה
אמצעי הגנה למניעת הידבקות בנגיף קורונה | צילום: Shutterstock

בד בבד, משרד החינוך עדכן כי עלה ל-243 מניין בתי הספר והגנים שנסגרו לאחר שנמצאו שם חולי קורונה. כעת, מניין החולים מקרב התלמידים והמורים עומד על 977, ו-22,528 שנמצאים בבידוד.

במקביל, משרד הבריאות פרסם נוהל יציאה מבידוד לנבחנים בבחינות הבגרות. כל תלמיד מבודד שירצה לצאת להיבחן יצטרך לקבל אישור מרופא מחוזי או מסגנו. תלמיד שנמצא חיובי לקורונה או כזה שגילה תסמינים כגון חום, אובדן טעם או ריח, שיעול ועוד לא יוכל לצאת לצורך השתתפות בבחינות.

חזרה ללימודים
חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום, רופאי מחלות זיהומיות בישראל פנו במכתב דחוף למנכ"ל משרד הבריאות והזהירו כי "המגפה בארץ על סף איבוד שליטה. אנחנו קרובים לנקודת האל-חזור שממנה תהיה הדבקה המונית ועומסים של חולים קשים. החלון לפעולה אפקטיבית הולך ונסגר. אם לא נפעל כבר בתחילת השבוע - נאחר את הרכבת".