העצורים מההפגנה מול מעון רה"מ שוחררו; מ"מ המפכ"ל: נפיק לקחים

ביהמ"ש הורה לשחרר את אמיר השכל ושני המפגינים שנעצרו בשישי, ודחה את בקשת המשטרה להרחיק אותם מירושלים ל-15 ימים. מוטי כהן: "תפקידנו לאפשר חופש מחאה - אך אין תחליף לשיקול דעת המפקדים"

זמן צפייה: 01:42

בית המשפט שחרר בלילה (ראשון) את שלושת המפגינים שנעצרו בליל שבת מול ביתו של ראש הממשלה. לאחר דיון של שעתיים, כשמחוץ לאולם מפגינים רבים ובהם בכירי מערכת הביטחון לשעבר, החליט בית המשפט לשחרר את השלושה - בהם תת אלוף במיל' אמיר השכל, בכיר לשעבר בחיל האוויר, ללא תנאים מגבילים. השופטת אורנה סנדלר איתן דחתה את בקשת המשטרה להרחיק אותם מירושלים למשך 15 ימים. "הזכות להפגין היא זכות יסוד", אמרה, "ובקשתה של המשטרה היא בגדר סתימת פיות".

מ"מ מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן התייחס למעצרם של המפגינים, ואמר: "תפקידה של המשטרה לאפשר את חופש הביטוי והמחאה לכל אדם ולשמור על שלום הציבור ובטחונו, זאת ללא קשר לנושא ההפגנה, לזהות המפגינים או לעמדותיהם. המשטרה תפיק לקחים מאירוע זה כפי שעשתה בעבר. יחד עם זאת, אין תחליף לשיקול דעת מפקדים. צריך לזכור שהמשטרה מאפשרת מדי יום קיומן של הפגנות ומחאות רבות בכפוף לחוק וכך תמשיך לעשות גם בהמשך".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מאז חצות: 362 נדבקים חדשים; מניין המתים עלה ל-317

בפעם השנייה ברציפות: מכבי תל אביב אלופת ישראל בכדורגל

"רוצה להיות שם": האבות שמחליפים את נשותיהם בחופשת הלידה

תא''ל אמיר השכל
תא''ל אמיר השכל | צילום: חדשות 13

שר המשפטים אבי ניסנקורן אמר על החלטת בית המשפט כי "חופש הביטוי והזכות להפגין הן אבני יסוד בדמוקרטיה שאין לערער עליהן אלא במקרי קיצון. זו ההחלטה המתבקשת ועל המשטרה להפיק ממנה לקחים בנוגע לכל הפגנה עתידית".

השכל, כאמור, נעצר בליל שבת לאחר שנאם במהלך הפגנה מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. הכביש לא נחסם במהלך ההפגנה, אולם השר לביטחון פנים הוציא הודעה שבה כתב כי "לא נגלה כל סבלנות לחסימת כבישים גם אם נעצור רב אלוף, תת אלוף או טוראי".

הפגנה מול מעון רה''מ
הפגנה מול מעון רה''מ | צילום: חדשות 13

אלפים הפגינו אמש ברחבי הארץ, במחאה נגד "השחיתות השלטונית" לדבריהם ונגד נתניהו. המוחים קראו לשחרורו של השכל ושל שלושת העצורים. מוקד ההפגנה המשמעותי היה מול מעון ראש הממשלה בירושלים. בין היתר, הגיע למקום יו"ר תל"ם משה (בוגי) יעלון, שנשא דברים. יעלון דיבר בשבחו של השכל, תקף את המשטרה על מעצרו, את התנהלות נתניהו ואת השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה.

שר הביטחון בני גנץ כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "הזכות להפגין היא זכות קדושה במדינת ישראל ואסור בתכלית האיסור לפגוע בה אלא במקרי קיצון. לכן, מהמידע שברשותי, אני סבור שצריך לשחרר את שלושת עצורי ההפגנה ללא תנאים מגבילים. אני מאמין שכך יעשה בית המשפט וכמובן שנכבד כל החלטה".