מאז חצות: 362 נדבקים חדשים; מניין המתים עלה ל-317

במשרד הבריאות עדכנו כי מספר המונשמים ירד ועומד על 23, מתוך 41 חולים קשים. שני חולים מתו ביממה האחרונה, בהם בת 19. מקרה שלישי של התפרצות בבית אבות בתוך שבוע - בעיר רמלה

זמן צפייה: 15:41

התפשטות הקורונה בישראל: משרד הבריאות עדכן הערב (שבת) כי מאז חצות  אמש אותרו 317 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה. בפרק הזמן הזה, כמעט 24 שעות, מתו עוד שני חולים מסיבוכי הנגיף, בהם צעירה בת 19 מירושלים, שמתה היום בביה"ח הדסה עין כרם בעיר.

מנתוני משרד הבריאות עולה עוד כי מספר המונשמים ירד ל-23, מתוך 41 חולים קשים. בסך הכל מאושפזים במחלקות הקורונה ברחבי הארץ 212 חולים בדרגות שונות. בסך הכל יש 6,102 מקרים פעילים, רובם נמצאים בבידוד בביתם. מאז החל להתפשט הנגיף בישראל, נדבקו 23,421 בני אדם. סך הבדיקות שנעשו מאז אתמול - יותר מ-16,500.

מוקדם יותר היום עדכן בית החולים הדסה עין כרם על מותה של הנאדי נאיף עבד אלכרים אלמהלוס, הצעירה בת ה-19, תושבת שכונת ראס אל-עמוד. על פי הודעת בית החולים היא סבלה ממחלות רקע רבות ונמצאה חולה בקורונה לפני כשבוע וחצי.

הנאדי נאיף עבד אלכרים אלמהלוס, בת ה-19 שמתה מקורונה
הנאדי נאיף עבד אלכרים אלמהלוס, בת ה-19 שמתה מקורונה | צילום: חדשות 13

הצעירה סבלה ממחלות רקע קשות הכוללות יתר לחץ דם ריאתי ואי ספיקת לב, מסרו מבית החולים עם עודף משקל קיצוני עד כדי קושי בתנועה. עוד נמסר כי היא נדבקה בקורונה "עם עומס נגיפי מסיבי", וכי מיד עם אשפוזה נזקקה להנשמה, כולל חיבור למכונת לב ריאות (אקמו).

ממשרד הבריאות נמסר גם הערב על מקרה שלישי של התפרצות בבית אבות, ברמלה. על פי ההודעה, בבית אבות "נאות מרגוע" בעיר נמצאו 7 מקרים חיוביים חדשים, כולם פונו למלונית לבידוד. בנוסף נמצאו עד כה 17 דיירים חיוביים, שכולם פונו לבתי חולים ולמכרזים רפואיים גריאטריים.

בתוך מחר יחל מבצע בדיקות סרולגיות, לאיתור רמת הנוגדנים באוכלוסיה. כ-70 אלף בדיקות ינתנו לנסיינים שיגיעו לקופות החולים לבצע בדיקות דם, זאת על רקע אי הסכמות בצמרת משרד הבריאות לגבי אופן ביצוע הסקר, מה שהביא לכך שבעוד כמה שבועות יפוג תוקפן של חלק מהבדיקות.