זיהומולוגים מזהירים: אם לא נפעל מייד נגד המגפה - נאחר הרכבת

רופאי מחלות זיהומיות פנו במכתב דחוף למנכ"ל משרד הבריאות וטענו כי המגפה בישראל על סף איבוד שליטה. "קרובים לנקודת האל-חזור - חייבים לפעול כבר בתחילת השבוע" • מניין החולים עלה ל-6,102

זמן צפייה: 00:40

מגפת הקורונה: רופאי מחלות זיהומיות בישראל פנו הבוקר (ראשון) במכתב דחוף למנכ"ל משרד הבריאות והזהירו כי "המגפה בארץ על סף איבוד שליטה. אנחנו קרובים לנקודת האל-חזור שממנה תהיה הדבקה המונית ועומסים של חולים קשים. החלון לפעולה אפקטיבית הולך ונסגר. אם לא נפעל כבר בתחילת השבוע - נאחר את הרכבת".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי עלה ל-23,421 מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל - מתוכם 6,102 הינם חולים פעילים. כעת, 41 מהנדבקים במצב קשה - 23 מהם מחוברים למכונות הנשמה. מניין המתים עומד על 317 בני אדם.

במשרד הבריאות הודיעו בנוסף כי הם מגבילים את מספר המלווים גם בקופות החולים, כך שכעת בקופות יתאפשר מלווה אחד בלבד לכל מטופל. כמו כן, המשרד המליץ לבצע כמה שיותר טיפולים מרחוק.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

תא"ל השכל שנעצר בהפגנה מול מעון רה"מ שוחרר בלי תנאים מגבילים

בפעם השנייה ברציפות: מכבי תל אביב אלופת ישראל בכדורגל

לאחר מעצר הבכיר במיל' בחיל האוויר: אלפים מפגינים ברחבי הארץ

רישום תוצאות בדיקת קורונה
רישום תוצאות בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

אתמול דיווח בית החולים הדסה עין כרם על מותה של הנאדי נאיף עבד אלכרים אלמהלוס, צעירה בת ה-19, תושבת שכונת ראס אל-עמוד. על פי הודעת בית החולים, היא סבלה ממחלות רקע רבות ונמצאה חולה בקורונה לפני כשבוע וחצי.

הצעירה סבלה ממחלות רקע קשות הכוללות יתר לחץ דם ריאתי ואי ספיקת לב, עם עודף משקל קיצוני עד כדי קושי בתנועה. עוד נמסר כי היא נדבקה בקורונה "עם עומס נגיפי מסיבי", וכי מיד עם אשפוזה נזקקה להנשמה, כולל חיבור למכונת לב ריאות.