מרד המיצ"ב: פורום ההורים הארצי קורא להחרים את המבחן באנגלית

הארגון קורא להורים שלא לשלוח את ילדיהם לבחינה הארצית שתתקיים ביום שלישי, בשל "התסכול הרב בקרב התלמידים". משרד החינוך: "אין מקום לצעדים אלה, המבחן יתקיים - כך קבע בית הדין לעבודה"

זמן צפייה: 00:55

מרד בחינות המיצ"ב: פורום ההורים הארצי הודיע היום (ראשון) כי הוא קורא לכל ההורים לא לשלוח את ילדיהם לבחינת המיצ"ב באנגלית, שתתקיים בעוד יומיים ברחבי הארץ. לדבריהם, "המבחן הפך, מכלי לבחינת הישגים, למדד מעוות ומסולף השואב את המשאבים הבית ספריים וגורם לתסכול רב בקרב התלמידים".

במכתב שהופץ נקראו ההורים לא לשלוח את הילדים למבחני המיצ"ב באנגלית שיתקיים מחרתיים, וכן למבחן במתמטיקה שיתקיים בשבוע הבא, או לחלופין לשלוח אותם לבית הספר בצירוף מכתב שאוסר עליהם להיבחן. במכתב הפצירו בהורים: "תנו להם דוגמה אישית על מקומכם בחברה דמוקרטית".

עלונים נגד מבחן המיצ''ב בדימונה
עלונים נגד מבחן המיצ''ב בדימונה | צילום: החדשות 13

לכתבות נוספות בנושא:

כיתות ריקות, הורים זועמים: תלמידים רבים לא הגיעו למיצ"ב

משרד החינוך הקפיא פרסום ציוני המיצ"ב; נתוני תשע"ח לא יפורסמו

בגלל מבחני המיצ"ב: הסתדרות המורים הכריזה על סכסוך עבודה

עוד נכתב כי "הוועדה המקצועית שבוחנת את הנושא מדירה את הנהגת ההורים הארצית, כמו גם את ארגוני המורים ונציגי התלמידים".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה להודעת פורום ההורים הארצי: "המיצ"ב מהווה חלק בלתי נפרד מהפעילות הלימודית של בית הספר, ועל כן הוא יתקיים כסדרו. כך קבע גם בית הדין לעבודה". עוד הבהיר משרד החינוך כי "אין כל מקום לצעדים הננקטים, בעיקר לאור החלטת המשרד שלא לפרסם את הציונים ברמה הבית ספרית, כדי לאפשר למוסדות החינוך לקיים למידה מעמיקה ורציפה, וכן לנוכח פעילות הצוות המקצועי שהחל לבחון את נושא הערכה הבית ספרית. לצד אלה, יצא המשרד בהליך היוועצות רחב היקף עם הציבור, שיפנה לכמאה אלף הורים בנושא".

מבחני מיצ''ב, אילוסטרציה
מבחני מיצ''ב, אילוסטרציה | צילום: חדשות 13

לפני חודשיים,החליטו עשרות אלפי הורים לא לשלוח את ילדיהם למבחן השנתי בהבנת הנקרא. זאת, בטענה כי מדובר בבחינה שכלל אינה משקפת את הישגי התלמידים ומייצרת לחצים אדירים ללא כל תועלת. בדימונה חתמו 750 הורים על מכתב שבו הצהירו כי לא ישלחו את ילדיהם למבחן. גם בבת ים, רמת השרון ובהרצליה, כיתות רבות נותרו ריקות.

גם ועד ההורים העירוני בדימונה הצטרף אז למחאה וקרא לכל הוועדים בארץ לנהוג באותה צורה. בהודעת הוועד נכתב כי "משרד החינוך מוציא בכל שנה 100 מיליון שקלים על מבחני המיצ"ב, אבל מודה שהם לא שווים את הנייר שעליהם הם כתובים". בשבוע שקדם למרד המקומי, במשרד קיימו שורת פגישות במטרה להפעיל לחץ על מנהלי בתי הספר כדי שתלמידיהם בכיתות ה' ו-ח' יגיעו הבוקר למבחנים באנגלית, מתמטיקה ומדעים.