כיתות ריקות, הורים זועמים: תלמידים רבים לא הגיעו למיצ"ב

כפי שפורסם בחדשות 13, ועדי הורים בכמה ערים החליטו לא לשלוח את ילדיהם למבחן השנתי שנערך לתלמידי כיתות ה' ו-ח', בטענה שמדובר בבחינה שלא משקפת הישגים ומייצרת לחץ

מרד המיצ"ב: כיתות ריקות בבת ים
מרד המיצ"ב: כיתות ריקות בבת ים | צילום: החדשות 13

מרד המיצ"ב: כפי שפורסם בחדשות 13, עשרות אלפי הורים בכל רחבי הארץ צפויים שלא לשלוח היום (שלישי) את ילדיהם למבחן השנתי שעורך משרד החינוך, בטענה כי מדובר בבחינה שכלל אינה משקפת את הישגי התלמידים ומייצרת לחצים אדירים ללא כל תועלת. בדימונה חתמו 750 הורים על מכתב שבו הצהירו כי לא ישלחו את ילדיהם למבחן. גם בבת ים, רמת השרון ובהרצליה, כיתות רבות נותרו ריקות.

אמש הצטרף ועד ההורים העירוני בדימונה למחאה וקרא לכל הוועדים בארץ לנהוג באותה צורה. בהודעת הוועד נכתב כי "משרד החינוך מוציא בכל שנה 100 מיליון שקלים על מבחני המיצ"ב, אבל מודה שהם לא שווים את הנייר שעליהם הם כתובים". במשרד קיימו בשבוע שעבר שורת פגישות במטרה להפעיל לחץ על מנהלי בתי הספר כדי שתלמידיהם בכיתות ה' ו-ח' יגיעו הבוקר למבחנים באנגלית, מתמטיקה ומדעים.

כיתות ריקות בבתי ספר בדימונה בעקבות מרד המיצ''ב
כיתות ריקות בבתי ספר בדימונה בעקבות מרד המיצ''ב | צילום: vjsau, 13

המרד החל בתחילת השבוע, כשוועדי הורים בכמה ערים מרכזיות, בהן תל אביב, ראשון לציון, פתח תקווה ורמת השרון, החליטו שלא לשלוח את ילדיהם לבחינות. "החלטנו ברמה הארצית, פורום ועדי ההורים היישוביים במעל 120 יישובים בכל הארץ, שאנחנו מתנגדים לבחינה הזו", אמר תומר שילה, יו"ר ועד העובדים בבית הספר לב טוב בהרצליה, בתחילת השבוע.

מרד המיצ"ב הראשון מגיע לאחר החלטת משרד החינוך לפני כחודשיים שלא לפרסם את תוצאות הבחינה של שנה שעברה. זאת בעקבות שורה של רמאויות של מנהלים, כך לטענת משרד החינוך. ההחלטה הזו הביאה את הסתדרות המורים להכריז על סכסוך עבודה ולדרוש את ביטולה של הבחינה. דרישה אליה מצטרפים כעת גם ההורים. המאבק של הסתדרות המורים בבחינה הזו הסתיים בינתיים בהחלטה של משרד החינוך שלא לפרסם פומבית את התוצאות. אם התלמידים אכן יצביעו ברגליים, המציאות עלולה לכפות על המשרד לבטל את המבחן כולו.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה בתחילת השבוע כי "המיצ"ב מהווה חלק בלתי נפרד מהפעילות הלימודית של בית הספר, ועל כן הוא יתקיים כסדרו. כך קבע גם בית הדין בפסק הדין. במשרד הבהירו כי אין כל מקום לצעדים הננקטים בעיקר לאור החלטת המשרד שלא לפרסם את הציונים ברמה הבית ספרית, כדי לאפשר למוסדות החינוך לקיים למידה מעמיקה ורציפה. וכן, לאור החלטת המשרד להקים ועדה שתבחן את מודל ההבחנות של המיצ"ב. המשרד מצפה מההורים כשותפים לחינוך לגלות אחריות אזרחית ולא לפעול בניגוד לנהלים".