"70% מהשכבה מעשנים": כך נכנס הגראס לשגרת החיים של בני הנוער

בשל השיח על לגליזציה, גיל החשיפה של נערים למריחואנה יורד בכל שנה. על אף החשש מהידרדרות לסמים קשים - מומחים ממליצים לדבר איתם בגובה העיניים • "החיים הסודיים של בני הנוער" – פרק 2

זמן צפייה: 09:34

בצל חגיגות הלגליזציה שאולי הולכת וקרבה, גיל החשיפה של בני הנוער לסמים יורד. אם לפני שלוש שנים עשרה אחוזים מבני הנוער עישנו מריחואנה – היום יותר מרבע מהם דיווח שצרך אותה.

ארז (שם בדוי), צעיר בן 18, סיפר כי היום שלו ושל רבים מבני גילו מתחיל במריחואנה – וממשיך איתה: "ככה מתחיל כל בוקר. קוראים לזה מפיל או שואב. בדרך כלל אם יש לי שעה, אני מעיף איזה חמישה-שישה ג'ויינטים – אבל אם יש לי עשר דקות אז רק אחד". לדבריו, "התחלתי בכתה ט', אבל זה לא גיל צעיר. פעם ראשונה שניסיתי זה בכיתה ז'. יחד איתי, 70% מהשכבה שלי מעשנים".

כתבות נוספות בחדשות 13:

עד כמה קל לבני נוער לרכוש סיגריות אלקטרוניות בישראל?

בעל פעוטון נעצר בחשד שגידל קילו וחצי קנאביס בחצר המקום

בועת הקנאביס: החברות ששוות מיליונים – לפני שנטעו שתיל אחד

מריחואנה
מריחואנה | צילום: רויטרס

כאמור, השיח על הלגליזציה גבר, מה שהגביר את המודעות לסמים ואף הקל על תחושת האשמה שבצריכתם. רון בראון, מנהל מכון "מתבגרים", קושר את השיח הנרחב לדבריו של ארז: "אנחנו חיים בתרבות שוחרת גראס. רואים את זה בסדרות טלוויזיה כמו 'מטומטמת' או 'עספור' בזמנו. גם חברי כנסת רצים עם זה כאג'נדה. יש תחושה שתכף יש גליזציה, אז למה לא בעצם?".

נדמה כי הבעיות המוכרות של גיל התבגרות, כמו המבוכה וסימני השאלה – מופחתות ברגע על ידי סם זמין. בעייני בני נוער שמחפשים הקלה מהירה זהו פתרון קסם, אך רבים מהם אינם מודעים למדרון חלקלק שהסם מהווה לעבר סמים קשים יותר.

למרות זאת, בראון סבור כי הדרך לליבם של בני הנוער אינה מגיעה מהפחדות: "מה שעובד בדרך כלל מאוד חזק עם בני נוער הוא פחות הפחדות ושיח על מותר ואסור, אלא הסבר על הנזקים הייחודיים שיש למריחואנה על המוח שלהם", סיפר.