עד כמה קל לבני נוער לרכוש סיגריות אלקטרוניות בישראל?

בעקבות הודעת ארגון הבריאות העולמי כי אין עדויות לכך שהסיגריה האלקטרונית מסייעת בגמילה מניקוטין, בדיקת חדשות 13 מגלה: בני נוער לא מתבקשים להציג תעודת זהות בעת הקנייה

זמן צפייה: 04:04

במסגרת המלחמה בנזקי העישון, הודיע אתמול (ראשון) ארגון הבריאות העולמי כי אין שום עדות לכך שהסיגריה האלקטרונית מסייעת לאנשים להיגמל מעישון, והאשים: ראשי תעשיית הטבק רימו את הציבור כשטענו כך. אזהרת ארגון הבריאות הופכת את הקלות בה בני נוער קונים סיגריות אלקטרוניות למדאיגה במיוחד.

מבדיקת חדשות 13 בכמה קיוסקים, עולה כי בני הנוער לא נשאלים לעיתים קרובות לגילם, ואף לא נדרשים להציג תעודת זהות במעמד הקנייה. זאת על אף שקניית סיגריות אלקטרוניות לבני נוער אסורה – בדומה לחוק האוסר על קטינים לקנות את סיגריות הנייר.

עוד בחדשות 13:

תביעה נגד הסיגריה האלקטרונית: "התנהלות הרסנית ולא חוקית"

ארגון הבריאות העולמי: סיגריות אלקטרוניות – רמאות של שוק הטבק

מחקר: סיגריות אלקטרוניות מגבירות את הסיכון להזדקנות המוח

עישון סיגריה אלקטרונית
עישון סיגריה אלקטרונית | צילום: חדשות 13

מחקרים על סיגריות אלקטרוניות הראו כי אחד מתוך חמישה צעירים שמנסה במוצר, מתמכר לניקוטין. למרות שמוצרים האלו חדשים יחסית, הסכנות ברורות ומיידיות: נזק לריאות, סיכון מוגבר ליתר לחץ דם, התקפי לב, שבץ מוחי וכמובן – גידולים סרטניים בריאות, בשלפוחית השתן ובחלל הפה.

"קל יותר להכניס לעומק הריאה אדים", הסביר ד"ר גיל צ'פניק, מומחה לרפואת ילדים וחבר בעמותת מדעת. "זה נכנס עמוק יותר לתוך הריאה והחומרים שבנוזל נספגים בצורה הרבה יותר יעילה בתוך הריאה – ומשפיעים בצורה עוצמתית יותר".