בעל פעוטון נעצר בחשד שגידל קילו וחצי קנאביס בחצר המקום

גבר בן 54, שמפעיל פעוטון לגילאי שלושה חודשים עד שנה ברחוב התלמיד שבהוד השרון, חשוד שגידל סמים בגינה. בתום חקירתו, הוא שוחרר למעצר בית בן חמישה ימים

זמן צפייה: 00:20

המשטרה עצרה אמש (שני) גבר בן 54, בעל פעוטון לגילאי שלושה חודשים עד שנה שנמצא ברחוב התלמיד בהוד השרון, בחשד שגידל סמים במקום. במהלך החיפוש, נמצאו בגינת הפעוטון שתילי קנאביס במשקל קילו וחצי וכן שקית עם הסם, בארונית מתכת הסמוכה ליציאה מהמבנה. החשוד נלקח לחקירה, ובסיומה שוחרר בתנאים מגבילים למעצר בית בן חמישה ימים.

בימים האחרונים נושא הקנאביס עלה לכותרות כאשר יצא למבצע יוצא דופן בהיקפו באזור שטחי האש בנגב, בסיומו העלו בלשי המשטרה באש בפעם הראשונה שתילי קנאביס בשווי מיליוני שקלים. זאת, שבוע לאחר שנחשף בחדשות 13 התיעוד המטריד של גידול הסם באזור.

לכתבות נוספות בחדשות 13: 

מחסלי הקנאביס: המשטרה השמידה חממות סמים בשטחי האש של צה"ל

תפסו חשודים בפריצה – וגילו מעבדת סמים • תיעוד ממצלמות המשטרה

מבריחי סמים ירו על לוחמים בגבול מצרים – אין נפגעים ישראלים

שתילי הקנאביס בפעוטון
שתילי הקנאביס בפעוטון | צילום: דוברות המשטרה

כזכור, שטחי האש של צהל בנגב כבר הפכו מזמן ליעד המועדף של העבריינים מגדלי המריחואנה. תחילה, היו אלה חממות קטנות עם כמה מאות שתילים, אבל המגדלים הבינו את הפוטנציאל הכלכלי והרווחים שהם יכולים לגרוף - ומאז הם מנצלים כל קפל קרקע פנוי בשטחי האש, ‏‪מסווים את השתילים ברשת הסוואה שגנבו מצה"ל ומקימים עוד ועוד חממות.

במקרה שתועד, היו אלה החיילים שאיתרו את חממת הקנאביס, אבל הקושי העיקרי לא היה רק האיתור, אלא גם ההשמדה. בלשי יחידת מגן של מרחב נגב נאלצו לעקור את שיחי הקנאביס, להוביל אותם לתחנות המשטרה ולאכסן אותם במכולות. בשלב הבא ואחרי תהליך ארוך, שנמשך לפעמים חודשים הם הועברו לגריסה. במהלך המבצע אותרו והושמדו כארבעים חממות עם כמה טונות של סם מסוג מריחואנה בשווי של כמה מיליוני שקלים.