שר החינוך קבע: שנת הלימודים תיפתח כמתוכנן ב-1 בספטמבר

משרד החינוך נערך לקיום שנת לימודים בצל נגיף הקורונה כאשר גני הילדים ובתי הספר היסודיים יוכנו ללמידה בקבוצות קטנות ומרווחות, תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים ילמדו באופן מקוון

זמן צפייה: 01:57

שר החינוך יואב גלנט הודיע היום (רביעי) כי שנת הלימודים תיפתח כמתוכנן ב-1 בספטמבר. משרד החינוך החל בהיערכות לקיום שנת לימודים בצל נגיף הקורונה, ועל פי המתווה לקיום הלימודים כמתוכנן, גני הילדים ובתי הספר היסודיים יוכנו ללמידה בקבוצות קטנות ומרווחות, בעוד תלמידי חטיבות הביניים והתיכונים ילמדו גם באמצעות למידה דיגיטלית. על פי הערכות, עלות הקמת המתווה תהיה כשני מיליארד שקלים ועלות תפעול חודשית תהיה כמיליארד שקלים.

לדברי גלנט, "קיום שגרת הלימודים יאפשר הקניית מיומנויות יסוד לתלמידים הצעירים, בדגש על שפה ומתמטיקה, ויאפשר את המשך פעילות המשק בישראל. אני מקווה כי נצליח לבלום את התפשטות הנגיף, אך אנו חייבים להיערך לתרחיש מחמיר שבו נידרש להפעיל את מערכת החינוך בצל התפרצות מתמשכת".

השר גלנט אישר שלושה מתווים עקרוניים להפעלת מערכת החינוך בצל הנגיף, בהתאם לתרחישי תחלואה אפשריים. יש לציין כי יישום המתווה עשוי להשתנות בין ישוב ליישוב, בהתאם למצב התחלואה המקומי. התוכנית תתואם עם גורמי השלטון המקומי, ארגוני המורים ומשרדי הממשלה השונים.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הליכוד תצביע בעד ועדת החקירה לניגודי עניינים של שופטים

שיא של נדבקים ביממה: 1,320 אובחנו אתמול; גנץ נכנס לבידוד

החקירה במעון רה"מ: אב הבית ייחקר בחשד לשיבוש הליכי משפט

בית ספר יסודי בימי קורונה
בית ספר יסודי בימי קורונה | צילום: רויטרס

מתווה א'
1. בחטיבות הבינים ובתיכונים תשולב למידה רגילה יחד עם למידה דיגיטלית מרחוק.
2. תלמידי בתי הספר היסודיים וילדי הגנים ילמדו במסגרות הקיימות עם אמצעי מיגון משופרים.
* משרד החינוך יפעל להצטיידות ולהתקנה של תשתיות דיגיטליות, אמצעי קצה ואמצעי מיגון משופרים במשאבים שיוקצו לנושא.

מתווה ב'
1. תלמידי כיתות ה'-י"ב ילמדו מרחוק.
2. תלמידי כיתות א'-ד' יחולקו לקבוצות קטנות ומרווחות בבתי הספר היסודיים, כולל בתוך מרחבי הלימוד של תלמידי ה'-ו'. יבוצע תגבור של צוות ההוראה בהתאם.
3. ילדי הגנים ילמדו במסגרות הקיימות עם אמצעי מיגון משופרים.

מתווה ג'
1. תלמידי כיתות ה'-י"ב ילמדו מרחוק.
2. תלמידי כיתות א'-ד' יחולקו לקבוצות קטנות ומרווחות בבתי הספר היסודיים, כולל בתוך מרחבי הלימוד של תלמידי ה'-ו'. יבוצע תגבור של צוות ההוראה בהתאם.
3. כל כיתה בגני הילדים תחולק לשתי קבוצות. משרד החינוך והרשויות המקומיות יכשירו את כיתות הלימוד הפנויות בחטיבות הביניים ובתיכונים – ואלה ישמשו כמרחבי לימוד נוספים עבור ילדי הגן. יבוצע תגבור של הגננות והסייעות בהתאם.

שר החינוך יואב גלנט
שר החינוך יואב גלנט | צילום: חדשות 13

לפני כשבועיים  התייחס שר החינוך בריאיון בחדשות 13 להיערכת לקראת שנת הלימודים הבאה, והצהיר: "אחנו נערכים לשנת הלימודים במובן הפיזי ובמובן הפדגוגי. אני מקווה שנגיע לאחד בספטמבר עם רמת תחלואה נמוכה, אבל גם אם היא תהיה גבוהה יותר - ברור שאי אפשר לעבור את השנה כשכולם לא לומדים. חלק מהלימודים יהיו מרחוק – בין אם בכיתות או בבתים – בכל מיני שיטות שונות. נפעל לכך שיהיו מחיצות בין התלמידים".