טיולים עם לינה, בלי מסכות בבגרויות: פרטים חדשים על שנה"ל

מנכ"ל משרד החינוך והמשנה למנכ"ל משרד הבריאות סיכמו על נהלים חדשים לקראת פתיחת מערכת החינוך ב-1 בספטמבר. ע"פ הסיכום יותרו פעילויות מחוץ לבתיה"ס ותתאפשר האחדת שכבות גיל בקבוצות צהרון

חזרה ללימודים
חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

מנכ"ל משרד החינוך עמית אדרי והמשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו סיכמו היום (רביעי) על שורה של עדכונים הנוגעים לפתיחת מערכת החינוך בצל הקורונה. לפי המתווה, במהלך קיום בחינות הבגרות התלמידים הנבחנים לא יחוייבו לעטות מסכה. עם זאת הם יידרשו לשמור על מרחק של 2 מטרים לפחות האחד מהשני. עוד הוחלט כי בתי הספר יוכלו לקיים טיולים ופעילויות חוץ בית ספריות בכל שכבות הגיל, לרבות לינה בשטח בהתאם לשכבת הגיל הרלוונטית.

בנוגע לחוגים ותוכניות למידה נוספות (תל''ן) הוחלט כי המדריכים יוכלו לפגוש עד שש קבוצות שונות ביום (לעומת שש בשבוע, המתווה שהיה נהוג עד כה). בכל יום עבודה ייעשה שימוש בציוד חיצוני נפרד בעבור כל גן. לא יהיה מעבר של ציוד חיצוני בין גן לגן באותו היום. בסיום יום העבודה יבוצע ניקוי וחיטוי של הציוד לקראת יום העבודה הבא. החוגים יתקיימו ללא מגע בין המדריך לילדים.

כמו כן נקבע כי מסגרות הצהרונים יוכלו לאחד בין תלמידים משלוש שכבות גיל שונות לקבוצת צהרון אחת. זאת בכפוף להחלטת ממשלה. הלימודים במרכזי מחוננים ומצטיינים לכיתות ג'-ט' יתבצעו בקבוצות למידה קבועות לאורך כל שעות הפעילות. גודל כל קבוצת למידה יהיה עד 18 תלמידים בכל כיתה, בכל מסגרות הפעילות, בוקר ואחה"צ. בהסעות הקבוצה תבוא ותחזור יחד, לכל כיתה/קבוצת למידה ישובצו עד 3 מורים קבועים. מרחבי העבודה, שגרת הלימודים וההפסקות יבוצעו על פי "אורחות חיים" במוסדות חינוך.

עוד בחדשות 13:

התלמידים שחוששים מלמידה מקוונת: "בלי חברים – החיים עצובים"

נתוני הזכאות לבגרות: היישובים המצטיינים בחינוך – ואלה שפחות

גובש הסכם לתשלומי הורים לשנה"ל: בשלב הראשון ישלמו חצי מהסכום

חזרה ללימודים
חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

אתמול התייחס הפרופסר רוני גמזו לשנת הלימודים שצפויה להיפתח בשבוע הבא, ואמר: "לא פשוט לפתוח את מערכת החינוך בראשון בספטמבר. יש כאלה שעדיין אומרים לי 'רוני, אל תפתח את החטיבה הגבוהה. יש עדיין שיח על זה למרות שכבר אישרתי לשר החינוך להתקדם. אבל, אם התחלואה תעלה ונצטרך לקבל החלטות קשות ומורכבות - האחריות היא על הכתפיים שלי".

"יש לי מטרה אחת", הבהיר גמזו, "והיא להקטין את התחלואה בישראל. בשביל זה, כל הסמכויות נתונות לי. אחרת, ללא גיבוי כזה, אין לאף אחד מה לחפש כפרויקטור קורונה. עד כה, כל שרי הממשלה בקבינט קיבלו כל דבר במתווה שלי".