גמזו: "בחברה הערבית מתקיימים אירועים וזה יוצר מעגלי הדבקה"

פרויקטור הקורונה התבטא בחריפות נגד החברות הערביות והחרדיות, וסיפר כי במגזרים אלה חלה עלייה מדאיגה במניין הנדבקים בנגיף • 18 אנשי צוות מכמה מחלקות בבית החולים איכילוב נדבקו בקורונה

זמן צפייה: 02:08

פרופסור רוני גמזו, פרויקטור הקורונה, העביר היום (שלישי) תדרוך לעיתונאים, שבו יצא נגד נתוני ההדבקה במגזר הערבי ואי השמירה על מרחק חברתי, ואמר: "בחברה הערבית מתקיימים חתונות ואירועים, וזה יוצר מעגלי הדבקה. אני קורא לחברה הערבית ולמנהיגי החברה - זה אסון. זה גידול שמביא אותנו ל-550 נדבקים בכל יום".

גמזו התייחס גם לנתונים בחברה החרדית, עליהם סיפר כי רשמו עלייה מדאיגה גם כן. "בני הישיבות חזרו ללמוד בקפסולות", הסביר. לדבריו, במשרד הבריאות מתכוונים לבדוק מדוע בימים האחרונים נרשמה עלייה חדה במניין הנדבקים בקורונה דווקא בעיר חיפה. "אנחנו לא רוצים להגיע למצב שאנחנו לא שולטים בו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הותר לפרסום: שב"כ עצר פלסטיני בחשד שדקר ישראלי ופצע אותו קשה

הקרמלין מכחיש קשר להרעלת נבלני: "נחקור אם יתגלה שזה אכן רעל"

עלייה חדה במספר הנדבקים: 1,888 ישראלים אובחנו אתמול בקורונה

ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו
ממונה הקורונה פרופ' רוני גמזו | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום, משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 1,888 ישראלים חיוביים לקורונה - שזהו המספר הגבוה ביותר זה כמה שבועות. כמו כן, מספר המתים עלה ל-856 בני אדם. "אומרים לי, 'רוני אתה בתפקיד חודש, מה עשית עד עכשיו?' ואני עונה להם - 'מה שאני עושה זה מה שלא נעשה בעבר'".

הפרויקטור גילה כי בעוד כשבועיים, צה"ל צפוי לקחת לידיו את מערך החקירות. "כשהוא יעבוד, זה יעזור מאוד. החיבור של צה"ל ומפקדות קטיעת השרשרת זאת הדרך להילחם, וזה ייבנה לאורף זמן כי הפתרון הוא לא סגר".

מחלקת הקורונה בבית החולים וופלסון
מחלקת הקורונה בבית החולים וופלסון | צילום: חדשות 13

בהמשך, דיבר גם על שנת הלימודים שצפויה להיפתח בשבוע הבא, ואמר: "לא פשוט לפתוח את מערכת החינוך בראשון בספטמבר. יש כאלה שעדיין אומרים לי 'רוני, אל תפתח את החטיבה הגבוהה. יש עדיין שיח על זה למרות שכבר אישרתי לשר החינוך להתקדם. אבל, אם התחלואה תעלה ונצטרך לקבל החלטות קשות ומורכבות - האחריות היא על הכתפיים שלי".

"יש לי מטרה אחת", הבהיר גמזו, "והיא להקטין את התחלואה בישראל. בשביל זה, כל הסמכויות נתונות לי. אחרת, ללא גיבוי כזה, אין לאף אחד מה לחפש כפרויקטור קורונה. עד כה, כל שרי הממשלה בקבינט קיבלו כל דבר במתווה שלי".

חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים
חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

עוד דיבר הפרויקטור על הטיסות לאומן, שחרף המלצותיו - חסידים ממשיכים לטוס לקברו של רבי נחמן על מנת לציין שם את חגי תשרי. "נסיעה של כ-30 אלף בני אדם לאומן זה סיפור מורכב. אי אפשר לעצור את מי שרוצה לטוס דרך טיסות המשך - אבל אעשה הכול כדי למנוע את הנסיעות האלה". לטענתו, כעת באומן נמצאים לפחות 2,000 חסידים.

"אני מכבד את המאמינים וקשה לי עם ההודעות הקשות שהם שולחים לי", הודה. "אבל, אני לא חושב לזוז מתפקידי. כשאני אראה שלא נותנים לי את כל הכלים להפחית את התחלואה - אין לי מה לעשות בתפקיד".

מתפללים באומן 2010
מתפללים באומן 2010 | צילום: רויטרס

18 אנשי צוות רפואי מבית החולים איכילוב נדבקו בקורונה

בתוך כך, בבדיקות סקר שנערכו בבית החולים איכילוב שבתל אביב התגלה כי 18 אנשי צוות רפואי, מכמה מחלקות שונות, נדבקו בקורונה. משום שמדובר בהרבה נדבקים, יחסית, בבית חולים אחד - ייתכן כי כמה מטופלים נדבקו אף הם.