הכיתות שיחזרו ובתיה"ס שלא ייפתחו: המדריך המלא לחזרה ללימודים

מחר יתחדשו הלימודים בכיתות א'-ג' וכן י"א-י"ב בחינוך הכללי, ושכבות ז'-י"א בחינוך החרדי. זאת תחת רשימת הנחיות לשמירה על היגיינה. בכמה רשויות מקומיות החליטו לא להפעיל עדיין את המוסדות

זמן צפייה: 22:16

לפי התוכנית שאושרה אתמול (שישי), מחר יחזרו ללימודים תלמידי כיתות א'-ג' וגם י"א-י"ב בחינוך הממלכתי והממלכתי-דתי, למשך חמישה ימים בשבוע, חמש שעות ביום. בחינוך החרדי יחזרו ללימודים כיתות ז'-י"א, ומוסדות החינוך המיוחד יחזרו בהיקף כמעט מלא. גני הילדים צפויים לחזור לפעילות בשבוע הבא, וכיתות ד'-י' ימשיכו בינתיים בלמידה רחוק - וצפויים לחזור לבתי הספר עד תחילת יוני.

הרעיון המנחה היה לשחרר את ההורים עד כמה שניתן מהילדים הקטנים, כדי שיוכלו לחזור לעבוד. עם זאת הוחלט לוותר על הגנים בגלל חששות שהתגלו מבחינת מדינות אחרות, הבינו שצריך לקחת צעד אחורה ודחו בשבוע.

חרף ההחלטה, ברשויות מקומיות רבות החליטו שלא להחזיר את הלימודים כבר מחר, בשל חוסר היערכות מספקת לדבריהם. הרשויות והמועצות המקומיות שבהן לא יתקיימו לימודים הן תל אביב, רמת גן, בני ברק, רמת השרון, חיפה, צפת, כרמיאל, חדרה, נהריה, עכו, באר שבע, קריית מלאכי, קריית גת, אשכול, אשקלון, הערבה התיכונה, מצפה רמון, רמת נגב ואזורים מוגבלים בבית שמש וירושלים.

עוד בחדשות 13:

מתווה החזרה ללימודים: כיתות א'-ג' ילמדו חמישה ימים בשבוע

משרד החינוך: החזרה ללימודים תיעשה בהדרגתיות עד יום שלישי

חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים
חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

על פי טיוטת ההנחיות שהגיעה לידי חדשות 13, מכיתה ב' תחול חובה לעטות מסכה מחוץ לכיתה. בתוך הכיתה לא תהיה חובה לעטות מסכה – גם לא למורים. בהפסקה לא צריך, וגם בשיעורי חינוך גופני.

בכל בוקר תחול חובת מדידת חום וחתימה על הצהרת בריאות. בלעדיה – התלמיד לא יוכל להיכנס. גם ברשימת הנוכחות המורה תסמן את מעלות החום של התלמיד.

נוסף לכך, חל איסור להעביר ציוד, אוכל ושתייה בין התלמידים, וגם להורים אסור להיכנס במידה שהילד שוכח להביא ציוד. הצהרונים לא ייפתחו מחר, חל איסור על משחקי כדור, ותחול חובת שטיפת ידיים בתדירות גבוהה.

בית ספר בשעת מבחן
בית ספר בשעת מבחן | צילום: רויטרס

אתמול הודיע משרד החינוך כי במטרה לאפשר לצוותים להיערך החזרה לשגרת לימודים בצל הקורונה תיעשה באופן הדרגתי עד יום שלישי, כדי כדי לאפשר לכלל הרשויות וצוותי החינוך להיערך בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

על פי המשרד, בימים הקרובים תערכנה הרשויות ובתי הספר בשורה של היבטים, שכוללים בין היתר: היערכות מנהלתית, ניקיונות, חלוקת הכיתות, הכנת צוותי החינוך, קביעת קבוצות, שיבוץ תלמידים, חלוקת כיתות, חלוקת הקבוצות, הכנת חדרי המורים, הכנת חומרי לימוד ועדכון התלמידים והוריהם.