משרד החינוך: החזרה ללימודים תיעשה בהדרגתיות עד יום שלישי

על מנת לאפשר לצוותי ההוראה להיערך בהתאם, המשרד הודיע כי שכבות הגיל שהוחלט שישובו ללמוד – יוכלו לעשות זאת עד יום שלישי, כשבתחילת השבוע יבוצעו ניקיונות, חלוקת הכיתות ושיבוץ תלמידים

זמן צפייה: 08:15

משרד החינוך הודיע היום (שישי) כי במטרה לאפשר לצוותים להיערך החזרה לשגרת לימודים בצל הקורונה תיעשה באופן הדרגתי עד יום שלישי, כדי כדי לאפשר לכלל הרשויות וצוותי החינוך להיערך בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

על פי המשרד, בימים הקרובים תערכנה הרשויות ובתי הספר בשורה של היבטים, שכוללים בין היתר: היערכות מנהלתית, ניקיונות, חלוקת הכיתות, הכנת צוותי החינוך, קביעת קבוצות, שיבוץ תלמידים, חלוקת כיתות, חלוקת הקבוצות, הכנת חדרי המורים, הכנת חומרי לימוד ועדכון התלמידים והוריהם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

כיתות א'-ג', י"א ו-י"ב ייפתחו ביום ראשון – הגנים ב-10.5

הורים מהדרום חשודים בהתעללות חמורה בבנם התינוק – מצבו בינוני

"התרופפות משמעותית במשמעת": המונים בילו בחופי הים • תיעוד

חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים
חיטוי כיתה מקורונה לקראת חזרה ללימודים | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום קבעה הממשלה כי ביום ראשון הקרוב ישובו ללימודים תלמידי כיתות א'-ג', י"א-י"ב, כיתות ו'-ח' בחינוך החרדי וכן החינוך המיוחד. הגנים והפעוטונים ייפתחו רק ב-10.5. תלמידי כיתות ד'-י', ישובו ללימודים בהמשך החודש ולא יאוחר מ-1.6. ההחלטה לגבי נוער בסיכון תתקבל בהמשך. הלימודים, מלבד מבחני הבגרויות, לא יוגדרו כחובה. כמו כן, החזרה למוסדות החינוך מותנית בכך שמשרד החינוך יעמוד בתנאים שדורש משרד הבריאות.

בד בבד, עיריות תל אביב, רמת השרון, כרמיאל ורמת גן הודיעו שלא יפתחו את כיתות א'-ג' בשבוע הקרוב, לטענתן בשל העובדה כי לא ניתן להיערך לכך בזמן כה קצר. במקביל, פורום "15 הערים", הכולל בין היתר מלבד תל אביב ורמת גן גם את חיפה ובאר שבע, פנה לנתניהו בבקשה שיידחה את פתיחת הלימודים.

ביישובי הדרום הוחלט כי הלימודים ביום ראשון ייפתחו באשדוד, שדרות, דימונה, קרית גת, ירוחם, יבנה, מועצה אזורית מרחבים, ערד, אילת, מועצה אזורית שער הנגב מועצה אזורית חוף אשקלון ומועצה אזורית נחל שורק. ביום שני יחזרו אופקים, מועצה אזורית אשכול, אשקלון, מועצה אזורית רמת הנגב, מועצה אזורית יואב ומצפה רמון. ביום שלישי תחזור הפעילות במועצה האזורית חבל איילות. הלימודים לא ייפתחו בבאר שבע, קריית מלאכי, רהט וכל היישובים הבדואים.

בית ספר
בית ספר | צילום: רויטרס

בתוך כך, הנהלת מרכז המועצות האזוריות קיימה דיון חירום בנושא, ובסופו שיגרו ראשי המועצות מכתב לראש הממשלה ולשרים בו כתבו כי "אם לא יהיו הסעות לכל התלמידים, לא יוכלו לפתוח את הלימודים, שכן, הורים מבוססים יוכלו להסיע את ילדיהם ואילו הורים שנאלצו להפסיד עבודתם יישארו עם ילדיהם בבית - כפי שקרה בשבועיים האחרונים בחינוך המיוחד", לשון המכתב.

לפני כן הודיע המטה לביטחון לאומי כי ימליץ לממשלה לדחות את פתיחת גני הילדים בשבוע. כמו כן, המל"ל דורש לבצע השלמות במוכנות בתי הספר לחזרה ללימודים כדי לאפשר את פתיחתם. זאת, לקראת הדיון שיתקיים במהלך היום בנושא, ולאחר שסוכם כי תלמידי כיתות א'-ג' יחזרו לבתי הספר בתחילת השבוע הבא. הלימודים בצל משבר הקורונה תוכננו להתקיים תחת מגבלות ובכפוף להנחיות משרד החינוך.

גן ילדים
גן ילדים | צילום: רויטרס

"ניכר כי כלל הגופים לא ערוכים באופן מיטבי לפתיחה", הסבירו במל"ל, "ומשכך - הנזק עלול לגבור על התועלת באופן הזה שלא יאפשר מעבר למדרגות נוספות, ומכאן שיש לדחות את הפתיחה של כלל המערכים בשבוע לפחות ועד שיוגדרו התנאים באופן ברור על ידי משרד הבריאות".

עוד טענו כי כנראה ש"אין מוכנות של הרשויות לפתיחה מבחינת 'יישור קו' של תחזוקת המבנים ורכש אמצעי חיטוי וניקיון", וכי "לא קיים מענה טכנולוגי פשוט על מנת לאפשר לצוות לקלוט את הילדים באופן נעים ונינוח במקום עיסוק מוגבר בתיוק טפסים ורישום".