אחרי שבוטלו: משרד החינוך יחזיר להורים תשלומי המסעות לפולין

כעשרת אלפים תלמידים שילמו כדי לצאת למסעות - אולם אלה בוטלו לבסוף בשל מגפת הקורונה. בתום מחאה, הוחלט להשיב את הכסף בסכום של 20 מיליון שקל. גלנט: "העיכוב גרם עוול לתלמידים ולהוריהם"

זמן צפייה: 01:43

משרד החינוך הודיע הבוקר (ראשון) כי בכוונתו להחזיר להורים ולתלמידים את הכספים ששילמו עבור המסעות לפולין - מסעות שלא התקיימו בסופו של דבר בשל פרוץ מגפת הקורונה. מדובר בכעשרת אלפים תלמידים שזכאים להחזר, שסכומו הכולל יעמוד על 20 מיליון שקלים.

"עיכוב כספי המסע לפולין מזה חודשים גרם עוול לתלמידים ולהוריהם", אמר שר החינוך יואב גלנט. "עם כניסתי לתפקיד התחייבתי לתקן אותו, והחל מהיום התלמידים והוריהם יקבלו חזרה את הכסף ששייך להם על פי דין".

תהליך ההחזר ייעשה באופן הדרגתי, והוא צפוי להסתיים עד לסוף חודש ספטמבר. ההחזר יתבצע באמצעות חברות הנסיעה עימם התקשרו ההורים או ע"י בית הספר. מועד ההחזר צפוי להשתנות מחברה לחברה, ולכן על ההורים להתעדכן באמצעות חברות הנסיעה, בתי הספר, פורטל ההורים של משרד החינוך או דרך מוקד טלפוני ייעודי שנפתח במיוחד לעניין זה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"אתם סרטן": האלימות כלפי המפגינים בשדרות לפני התקיפה • תיעוד

חשד לרצח באום אל-פחם: תושב בן 35 נורה למוות

"אכזריות והטלת אימה": שנת מאסר למטפלת המתעללת מס ציונה

משלחת לפולין
משלחת לפולין | צילום: רויטרס

עוד בחודש פברואר, לפני שנסגרו השמיים ובוטלו כל המסעות, הורים לתלמידים בבית ספר בדרום הארץ אמרו לחדשות 13 כי הם דורשים ממשרד החינוך לדחות את הטיול, זאת עקב החשש מהידבקות ילדיהם בנגיף הקורונה. "מצד אחד אני מרגישה שאין איום בפולין - אבל אני יודעת שאהיה בחרדה במשך כל הטיול", סיפרה אחת האמהות. "מה גם, שרוב ההורים מעדיפים לדחות".

אז, הורים רבים התלבטו אם לשלוח את ילדיהם למסע משום שידעו כי אם יחלטו שלא לעשות כן - הם ייאלצו לשאת בדמי הביטול. בזמנו, הם זעמו על כך וטענו כי מדובר בחוסר אחריות. "אני יודעת שיש החלטות המונעות מטעמים כלכליים", כתבה אחת, "אך לא נראה לי שצריך לקחת סיכון בהחלטה הזו לאור מקרים שהיו בעבר כגון אסון נחל צפית".

שר החינוך יואב גלנט
שר החינוך יואב גלנט | צילום: חדשות 13