"אתם סרטן": האלימות כלפי המפגינים בשדרות לפני התקיפה • תיעוד

בסרטון שהגיע לידי חדשות 13 ניתן לראות מפגיני ימין שהגיעו לצומת ניר עם, מאיימים ומגדפים את מוחי הדגלים השחורים. דקות לאחר מכן הותקף אחד המפגינים. חשוד נעצר ומעצרו הוארך ליום שלישי

זמן צפייה: 02:29

בסרטון שהגיע היום (ראשון) לידי חדשות 13 ניתן לראות מפגיני ימין מגדפים ומאיימים על מפגיני הדגלים השחורים בצומת ניר עם בעוטף עזה, זמן קצר לפני שאחד מהם הותקף. החשוד בתקיפה, פליקס אלייב, תושב שדרות בן 20, נעצר ומעצרו הוארך עד ליום שלישי. המשטרה מסרה בדיון בבית המשפט כי ישנו תיעוד של החשוד ברגע הדקירה.

בתיעוד ניתן לראות קבוצה של צעירים משדרות שהגיעו למחות נגד המפגינים וקיללה במשך דקות ארוכות את המפגינים. "זבל, עוכרי ישראל", צעק לעברם אחד המפגינים ומוסיף: "אתם סרטן בגוף המדינה".

לכתבות נוספות בנושא >> 

המחאה מול מעון רה"מ: 12 מפגינים נעצרו – 6 מהם פעילי ימין

המחאה מול מעון ראש הממשלה בבלפור: 55 מפגינים נעצרו

מפגין נדקר, גז רוסס ברמת גן: אלפים מחו נגד רה"מ ברחבי הארץ

לאורך כל הסרטון המפגינים עצמם לא מתעמתים עם תושבי שדרות ולא עונים להם, אבל למרות זאת התושבים ממשיכים באמירות הקשות כלפי המפגינים, רובם תושבי הקיבוצים מאזור העוטף: "אתם זונות, קיבלתם אדמות חינם ואתם בוכים. תגנו את זה שמבזים סמלי מדינה, זבל. אתם סרטן בגוף המדינה. אתם גורמים לכל הבעיות במדינה. בני זונות".

בשלב הזה ניתן לראות בסרטון שבמקום ישנם שוטרים שלא מתערבים. זמן קצר לאחר מכן ניתן לראות שהמפגינים עוזבים את המקום ותושבי שדרות רצים לעברם. פחות מחצי שעה לאחר מכן התלוננו המפגינים שהותקפו ואחד מהם אף נחתך קלות בצווארו.

פעיל ימין מגדף את מפגיני הדגלים השחורים בעוטף עזה, לפני שאירעה תקיפה
פעיל ימין מגדף את מפגיני הדגלים השחורים בעוטף עזה, לפני שאירעה תקיפה | צילום: חדשות 13

כאמור, נציג המשטרה אמר בדיון: "מדובר באלימות שהחשוד נקט כלפי אזרחים שביקשו להביע מחאה, יש מספר קורבנות. על פי החשד עוחה שהחשוד השתמש בחפץ חד כדי לפגוע באחד הקורבנות. החשוד בחקירה, קושר את עצמו לזמן ולמקום. יש פעולות לבצע, בגלל מסוכנות וחשד לשיבוש אנחנו מבקשים להאריך את מעצרו. יש צילום שקושר אותו למיוחס לו, והוא מזהה את עצמו בתיעוד".

במקביל לאירוע בעוטף, גם במהלך הפגנה ברמת גן נרשמה תקרית אלימה כלפי מפגינים, כאשר תושב העיר בן 34 ריסס גז פלפל לעבר המוחים במחלף אלוף שדה. הבוקר הוא נעצר.

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ התייחס לתקיפות הללו, ואמר כי "הזכות להפגין קדושה. מי שמרים יד על מפגינים ומאיים באלימות חייב להיענש בחומרה. אני סומך על רשויות אכיפת החוק שישימו את ידיהן על התוקפים וימצו עימם את הדין".

גם שר החוץ גבי אשכנזי כתב על התקריות האלימות במהלך ההפגנות, וכתב: "אני מגנה בכל תוקף את התקיפות וקורא למשטרה לפתוח בחקירה ולבוא חשבון עם התוקפים. אפס סובלנות לאלימות בכל צורה שהיא לפני שיהיה מאוחר מדי. זכותם של אזרחים במדינה הזו לצאת ולהפגין - ואדאג לשמור על זכות זו בכל דרך".