עם מסכות, בלי חיבוקים ונשיקות: המדריך לביקור סבא וסבתא

לאחר קרוב לחודשיים שבהן התמודדנו עם הריחוק, לאחרונה הוסרו כמה מהמגבלות, כך שכעת ניתן לבקר את סבא וסבתא. פרופ' גרוטו פרסם המלצות לקראת המפגשים הצפויים כדי להימנע מהדבקה

זמן צפייה: 03:20

מגפת הקורונה: פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרסם הבוקר (שישי) את המדריך המלא לביקור בני המשפחה - אותם לא ראינו מזה שבועות - בצל מגפת הקורונה. "רבים מכם מתכננים להתאחד היום לראשונה, לאחר קרוב לחודשיים, עם הוריכם, סבותיכם וסביכם הקשישים", כתב גרוטו. "כדי שהמפגש המרגש יהיה בטוח עבורכם ועבורם - להלן מספר המלצות חשובות".

לפי המגבלות, אסור שיותר ממשפחה גרעינית אחת תיפגש עם הסבא והסבתא בו זמנית, כלומר אם היום אתם ומשפחתכם תבקרו אותם - האחים שלכם ומשפחותיהם יוכלו לבקר אותם רק מחר. כמו כן, אין ליצור התקהלות בבית של הסבא והסבתא. יש להגיע לשם עם כמות אנשים שמאפשרת שמירה על מרחק של שני מטרים אחד מהשני.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הסתדרות המורים קוראת לגננות לעבוד בהתנדבות בל"ג בעומר

פעיל השמאל שקרא לפגוע ביאיר נתניהו נחקר באזהרה

"זה מבצע": היוזמה להבאת נשים שחוו אלימות במשפחה לדירות מסתור

סבא סבתא ונכד
סבא סבתא ונכד | צילום: שאטרסטוק

גרוטו הזהיר כי כשמגיעים לביתם של ההורים, הדבר הראשון שיש לעשות זה לשטוף ידיים. כמו כן, אסור לחבק, לנשק או לגעת אחד בשני, אסור לאכול בכלי אוכל משותפים ואין להגיע לביקור אם סובלים מחום או מתסמינים נשימתיים.

יש להקפיד על חבישת מסכות, שמירה על ריחוק ואוורור הבית. בנוסף, מוטב לשטוף את כלי האוכל במדיח בטמפרטורה של 60 מעלות ויותר, או בכלל לאכול בכלים חד פעמיים. במידת האפשר, כדאי לקיים את הביקור בשטח פתוח באזור הבית. "כשמקפידים על הכללים הללו - זה ההבדל בין סכנת הידבקות למניעתה", סיכם גרוטו.

פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ''ל משרד הבריאות
פרופסור איתמר גרוטו, המשנה למנכ''ל משרד הבריאות | צילום: החדשות 13