הסתדרות המורים קוראת לגננות לעבוד בהתנדבות בל"ג בעומר

לפני החזרה לגנים, הכריז הארגון כי הוא יאפשר לגננות שמעוניינות בכך להפעיל פעוטונים, כדי שלא לקטוע את השגרה. "ייצר לילדים תחושה של ביטחון ושגרה – יוזמה אצילית המעידה על מחויבות"

זמן צפייה: 02:00

הסתדרות המורים קוראת הבוקר (שישי) לגננות שמעוניינות להפעיל את הגנים בהתנדבות בל"ג בעומר לעשות זאת. זאת, לאחר שקיבלה פניות רבות מגננות שביקשו לאפשר להן לעבוד חרף העובדה שמדובר ביום חופש. ביום ראשון, כידוע, הגנים ישובו לפעול, אך כבר ביום שלישי הילדים יצאו לחופש ל"ג בעומר.

"בימים האחרונים קיבלנו מכן פניות רבות, שבהן הובע רצון להתנדב בל"ג בעומר ובכך לייצר לילדי הגנים רצף חינוכי ותחושה של ביטחון ושגרה", כתבה הסתדרות המורים. "אנו רואות ברצון זה יוזמה אצילת וברוכה, המעידה על מחויבות עמוקה לילדי הגנים ולמדינת ישראל. לכן, לאור נסיבות מיוחדות אלו, אנו קוראות לגננות שרוצות ומוכנות לסייע לתלמידים, לבוא ולהתנדב במהלך חופשת ל"ג בעומר".

במקביל, בשעות האחרונות פנו מספר בעלי גנים פרטיים למוקד משרד הבריאות, ובשיחות נאמר להם שעדיין לא התקבל אישור סופי לפתיחת הגנים, ועד שזה לא יתקבל - לא ניתן יהיה לפתוח את הגנים. האישור, ככל הנראה, יינתן רק מחר בערב או ביום ראשון בבוקר. ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "הגנים הפרטיים רשאים לפתוח בהתאם לתנאים שקבע משרד העבודה והרווחה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"זה מבצע": היוזמה להבאת נשים שחוו אלימות במשפחה לדירות מסתור

בצל הרמדאן: מנהיג דאע"ש החדש מחזיר את הארגון למפת הטרור

הדרישה של בנט מנתניהו: תיקי הבריאות והתחבורה

מתקני משחקים בגן ילדים
מתקני משחקים בגן ילדים | צילום: חדשות 13

בתוך כך, הנהלות המרכזים הקהילתיים של החברה למתנ"סים בישראל והנהגת ההורים הארצית הודיעו כי הן יוצאות למאבק משותף במתווה החזרה לשגרה. הארגונים דורשים סיוע חירום לצהרונים והתחייבות למחיר אחיד לכל ההורים, בכל הארץ.

"לא נפתח את הצהרונים ללא הבטחת מימון פעילות הצהרונים במתווה הקורונה וכן פיצוי על התקופה שבה הושבתו", אמרה נציגת ראשי הנהלות המרכזים הקהילתיים לאה פדידה. יו"ר הנהגת ההורים הארצית, עו”ד אייל בן יהודה באום, הוסיף: "לא נסכים לאפליה בין הורים. המדינה חייבת להעביר סיוע לכלל היישובים. מתווה הצהרונים הנוכחי מותיר מאות אלפי הורים מחוץ למעגל העבודה".

גן ילדים
גן ילדים | צילום: רויטרס

אתמול, בתום שיח ממושך, משרד האוצר ונציגי מעונות היום הפרטיים הגיעו להסכמות שמאפשרות את חזרתם לפעילות של המעונות הפרטיים כבר ביום ראשון הקרוב. המתווה להפעלת המעונות הפרטיים נשען על מתווה הגנים המסובסדים לגיל 3-6 שעבר ברביעי, ולפיו כל קבוצה תכלול עד 17 ילדים. אם אין אפשרות להפרדה בין הקבוצות במבנה הגן תינתן אפשרות לרוטציה. המשמעות היא שרוב מוחלט של הגנים ייפתח ביום ראשון.

עוד במסגרת ההבנות נקבע כי יינתן מענק הסתגלות חד פעמי לעלויות הנגרמות כתוצאה מהקורונה, בדגש על הגבלת כמות הילדים ודרישות הבריאות הייחודיות לגיל הרך. המענק מתווסף לכלי הסיוע שניתנו לעסקים עצמאיים, כגון שתי פעימות מענק סיוע לעצמאים, מענק בעד השתתפות בהוצאות קבועות, פטור מארנונה לשלושה חודשים, מענק החזרה לתעסוקה שעתיד להקבע ועוד.